Träna titthinder...

Sv: Träna titthinder...

man kan oxå läga tunor och hoppa över :bump: :)

lägg fotbollar under hindret (svart-vit rutiga), DET är läskigt!
Eller nåt som fladdrar lite typ ett lakan över bommen eller nåt, blommiga lakan är farligt..

Om ni testar avloppsrör (eller varför inte ännu grövre plaströr?) så fyll delvis med sand eller liknade. Om hästen tvekar, hoppar trots att den kommer lite fel och slår i hindret så är röret så lätt att det far iväg och lätt orsakar en kullridning.

Överhuvudtaget så är det en rätt bra idé att börja med att fundera på hur (alltså inte om!) hästen kommer att skada sig på just den här prylen innan man hoppar över den. Hmm, vad sägs om en mer eller mindre uppblåst luftmadrass, som vattenmatta eller "minimur"? Sovsäck eller varför inte ett påslakan fullproppat med hö/halm? Aluminiumformar från frysmat, tomma ketchupflaskor...

Men finns det NÅGOT hinder som är farligare än helt vanliga grön-vitrandiga plankor?!

:rofl: Ni är för roliga ni!!! :rofl:

Prova även med

*Pulkor (gärna orange)
*Stora blå tunnor liggande under bom
*Mur av vita 25-liters dunkar
*Björkgrind (skitfarligt)

Hoppa å va´ gla´ :banana:

Alltså jag blir helt ställd.
Vilka ideér ni har. :eek:
När jag hoppar är det JAG, och inte min häst som "vägrar"
Jag är fruktansvärt hinderädd och det smittar ju av sig på min häst.
Men jag måste prova dessa ideér, men jag ryser vid blotta tanken :D

Några ungar i stallet satt och målade hinder i sommras. Alla möjliga sorter med titthinder, tänkte att min häst hoppar över det lätt som en plätt. Men ack så fel jag hade. Hon stannade 5 meter ifrån ett hinder med svarta lådor och svart bom men VITA prickar på. Hon var livrädd! Där har du ett titthinder. Min häst brukar inte vara tittig, men...

Kram Favina :bump:

Det verkar finnas hur mycket roliga förslag som helst, men här kommer ännu ett:
Färga vattnet i en vattenmatta/vattengrav i någon "läskig färg", typ knallrosa.
Eller lägg en knallorange pressening under hindret, garanterat lite läskigt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
942
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 154
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 815
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar