Träna sig själv

D

diny

Har hållit på att testa vad hästen gör beroende på min kroppshållning. Man gör ju så mkt omedvetet. En sak som jag märkte av en slump är hur fint hästen gick sidvärtes emot mig istället ifrån om jag hade ena armen mer bakåt. Är helt facinerad men försöker hitta mer information för att lära mig men de NH böcker jag hittat står det mest vad man ska titta på hos hästen och bara lite om dig själv (förutom i grovt som vart man ska hålla sig för att vara drivande mm). Någon som har något bra tips på hemsida, bok mm
 
Sv: Träna sig själv

Det bästa sättet att träna sig själv är att ta ut en instruktör som kan se med nya ögon på ditt kroppspråk när du tränar hästen.

En bra tränare är det allra bästa, böcker och videor är "bara" komplement, om än viktiga sådana. En bok eller video kan inte lära dig känslan och se vilka fel du omedvetet gör.
 
Sv: Träna sig själv

Det är det jag oxå velat men har runt 20mil till närmsta NH instruktör. CaliforniaSweed har haft lite lektioner här upp och hon är jättesnäll och har hon vägarna förbi så skulle hon komma upp till stallet och hålla lektion. Nu är jag nyopererd och har hästförbud så tänkte passa och läsa lite och utnyttja tiden.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 376
Senast: Solstig
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 733
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga den här tråden i dagbok eller här, men testar och ser om någon kan hjälpa mig. Jag har inget liv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 881
Senast: Araminta
·
Kropp & Själ Min mage har sålänge jag kan minnas varit strulig. När jag var i tonåren utredde det, eller "utredde" är kanske bättre. Man tog lite...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
15 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp