A
angel_winner
Hej alla på buke... Jag har en fråga... Jo det är så att jag har en Nordsvensk ponny som jag måste träna igång, eftersom jag ska träna med pappa... Hon är väldigt tjock nu och har bara blivit lite riden eftersom jag inte har haft så mkt tid på sistonde och för att hon har kastat sitt föl för ett tag sedan... Men nu är det så att jag måste träna min ponny (Hon är bara 148 i manken). Jag har inte tillgång till ridhus förens om ett tag frammåt men då blir det bara kanske 1 gång i månaden... Sedan har jag inte heller tillgång till Paddock... men jag har en "äng" som jag brukar rida på... Sedan har jag en "gräsbacke" som jag brukar klättra upp för men den är knappt äns brant... Men nu med dem här grejerna så vad kan jag göra för att hon ska få både bättre kondition och bli smalare? Jag har till gång till ett natur hinder men hon gillar inte att hoppa utan hon brukar antingen snubbla över eller bara gå över... Men tacksam om alla svar utom att jag ska skaffa tränare för det går absolut inte i dem omständigheterna jag har nu...