"Träna"(leka) med valp

movi

Trådstartare
Känner mig ringrostig när det gäller "träning" på valp, vill ju inte gå för fort fram, men vill ej heller gå bakåt! Lääänge sen man hade valping!

Har en 14v schäferkille, som verkligen suger in vad man säger/gör, och går även väldigt bra i koppel med kontakt.

Kan man spinna vidare på det eller är det för tidigt? Ska ju inte kräva ett perfekt fotgående, men hoppas ni förstår hur jag menar.

Säkert en skitfråga, men man vill ju att det ska bli bra!

Sv: "Träna"(leka) med valp

Jag är ju heller ingen expert, men jag tycker absolut att du ska ta tillvara på att din kille är lättlärd! Men glöm inte bort att passivitetsträna :)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 493
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 043
Senast: Pilot
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 560
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar