Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför känner jag mig så träffad ....![]()
#livetsomlikblek![]()
Jag har solat i en vecka, är fortfarande blek som snö. Syskonet klippte gräsmatta två dagar på raken och är nu... väldigt väldigt solbrändVarför känner jag mig så träffad ....
Jag rakade benen för första gången i år idag och ... de blev blekareen till anledning till att inte raka benen!
Dessutom har jag märkt att skogen på benen fungerar som ett solfilter - man blir inte bränd
![]()
Brr, vill inte prova att vaxa!Jag har solat i en vecka, är fortfarande blek som snö. Syskonet klippte gräsmatta två dagar på raken och är nu... väldigt väldigt solbränd
Jag orkar aldrig raka benen, vaxar och så är det problemet borta i flera veckor![]()
Brr, vill inte prova att vaxa!Jag har åtminstone en liten klippare så chansen att skära sig är typ noll iallafall. Värt det när man har en skog
Jag har lyckats att bli brunare (på axlarna/bröstet) men likväl ser jag blek utmin svägerska blir dock alltid sådär äckligt brun
men jag törs inte gissa på hur många timmar hon spenderar på att sola
Har du solskydd? Jag tycker att det är omöjligt att bli brun med solskydd![]()
Jag rakar mig bara typ en gång om året
Jag tycker det är värt det, annars måste man ju raka om typ varje vecka?
Jag har SPF50+ när jag badar/springer omkring på tomten, just för att inte bränna mig. Däremot har jag typ 20 när jag solar
Det är ju poängen med solskydd, att man inte ska bränna sig. Men jag blir antingen knallröd eller likblek, finns tydligen inget mittemellan
Fräknar får jag också, men bara på näsan och inte på kinderna![]()
Haha, jag hade nog blivit tokig om jag rakat så sällanJag rakar mig bara typ en gång om året
Ja, man ska inte bränna sig men jag tycker att man blir inte brun utan att bränna sig liteblir så himla motsägelsefullt
man ska ha massa solskydd - men man ska vara brun också
Jag blir röd först och sedan blir jag lite brun
Fräknar![]()
BWAHAHHAHAHAHAHHAHA![]()
#livetsomlikblek![]()
Hmm, men man bränner sig inte med solskydd? Alltså får man ingen färg med solskydd ...Haha, jag hade nog blivit tokig om jag rakat så sällan
Jamen att bli brun är ju en sorts bränna. Man skadar huden när man ligger ute i solen (utsätter sig för UV-strålar) så att kroppen skickar ut massa melanin (?) så att huden kan reparera sig och man inte ska få ännu mer skador. Det är då vi får "färg". Det tycker vi människor är snyggt och så.. bränner vi oss mer?
OBS: Har ej koll på exakta vetenskapen bakom solandet/hur kroppen reagerar men detta är vad jag minns från mina science-lektioner
Solskydd är ju för att minska riskerna för bl.a. hudcancer.
OMG! Jag såg inte henne i första bilden!BWAHAHHAHAHAHAHHAHA
Fick mig osökt att tänka på den här:
![]()
större bild:
![]()
Det är nästan det som är poängen, men tänkte att just den bilden kanske va lite liten, men texten är så himla kul ihop med bildenOMG! Jag såg inte henne i första bilden!![]()
Precis, du får lite färg med lågt solskydd (Spf10-20) eftersom den inte håller lika många timmarHmm, men man bränner sig inte med solskydd? Alltså får man ingen färg med solskydd ...
btw, du låter helt logisk!![]()
Men likväl så bränner man ju sig då, det är väl anledningen till hudcancer ... lurar man inte bara sig själv då?Precis, du får lite färg med lågt solskydd (Spf10-20) eftersom den inte håller lika många timmar
Danke! Jag har en tendens att göra enkla saker komplicerade![]()
Jag tänkte bara inte närmare på det förrän jag såg den andra bildenDet är nästan det som är poängen, men tänkte att just den bilden kanske va lite liten, men texten är så himla kul ihop med bilden![]()
Jag tänkte bara inte närmare på det förrän jag såg den andra bilden![]()
JoMen likväl så bränner man ju sig då, det är väl anledningen till hudcancer ... lurar man inte bara sig själv då?![]()
Jag får ingen färg/bränna av t-shirts allsJo
Men du bränner dig inte lika mycket? Tröjor är ju också solskydd. Jämför brännan du får om du har t-shirt och bikini![]()