Tramstråden

Alltså WOW, jag har inte spelat spelet, men Tales of Zestiria the X veckans avsnitt börjar bli väldigt intressant.
Huvudkaraktären went into badass mode :eek:
tumblr_oatxi6WZRM1rn5t5xo1_1280.png

Så snygg grafik och animation, jag kommer nog fortsätta kolla på den. Det var lite segt innan det här avsnittet, men nu tror jag att storyn kommer börja rulla på :D
 
35a316359a801b4ea6adf197649499ed.jpg


#livetsomlikblek :angel:
Varför känner jag mig så träffad ....
Jag rakade benen för första gången i år idag och ... de blev blekare :cautious: en till anledning till att inte raka benen! :up: Dessutom har jag märkt att skogen på benen fungerar som ett solfilter - man blir inte bränd :rofl::D
 
Varför känner jag mig så träffad ....
Jag rakade benen för första gången i år idag och ... de blev blekare :cautious: en till anledning till att inte raka benen! :up: Dessutom har jag märkt att skogen på benen fungerar som ett solfilter - man blir inte bränd :rofl::D
Jag har solat i en vecka, är fortfarande blek som snö. Syskonet klippte gräsmatta två dagar på raken och är nu... väldigt väldigt solbränd :mad:

Jag orkar aldrig raka benen, vaxar och så är det problemet borta i flera veckor :angel:
 
Jag har solat i en vecka, är fortfarande blek som snö. Syskonet klippte gräsmatta två dagar på raken och är nu... väldigt väldigt solbränd :mad:

Jag orkar aldrig raka benen, vaxar och så är det problemet borta i flera veckor :angel:
Brr, vill inte prova att vaxa! :nailbiting: Jag har åtminstone en liten klippare så chansen att skära sig är typ noll iallafall. Värt det när man har en skog :cool:

Jag har lyckats att bli brunare (på axlarna/bröstet) men likväl ser jag blek ut :cool: min svägerska blir dock alltid sådär äckligt brun :arghh: men jag törs inte gissa på hur många timmar hon spenderar på att sola :cautious:

Har du solskydd? Jag tycker att det är omöjligt att bli brun med solskydd :cautious:
 
Brr, vill inte prova att vaxa! :nailbiting: Jag har åtminstone en liten klippare så chansen att skära sig är typ noll iallafall. Värt det när man har en skog :cool:

Jag har lyckats att bli brunare (på axlarna/bröstet) men likväl ser jag blek ut :cool: min svägerska blir dock alltid sådär äckligt brun :arghh: men jag törs inte gissa på hur många timmar hon spenderar på att sola :cautious:

Har du solskydd? Jag tycker att det är omöjligt att bli brun med solskydd :cautious:
:rofl:
Jag tycker det är värt det, annars måste man ju raka om typ varje vecka? :o

Jag har SPF50+ när jag badar/springer omkring på tomten, just för att inte bränna mig. Däremot har jag typ 20 när jag solar :angel:

Det är ju poängen med solskydd, att man inte ska bränna sig. Men jag blir antingen knallröd eller likblek, finns tydligen inget mittemellan :cautious::meh:

Fräknar får jag också, men bara på näsan och inte på kinderna :D
 
:rofl:
Jag tycker det är värt det, annars måste man ju raka om typ varje vecka? :o

Jag har SPF50+ när jag badar/springer omkring på tomten, just för att inte bränna mig. Däremot har jag typ 20 när jag solar :angel:

Det är ju poängen med solskydd, att man inte ska bränna sig. Men jag blir antingen knallröd eller likblek, finns tydligen inget mittemellan :cautious::meh:

Fräknar får jag också, men bara på näsan och inte på kinderna :D
Jag rakar mig bara typ en gång om året :cool::p

Ja, man ska inte bränna sig men jag tycker att man blir inte brun utan att bränna sig lite :confused: blir så himla motsägelsefullt :arghh: man ska ha massa solskydd - men man ska vara brun också :cautious:

Jag blir röd först och sedan blir jag lite brun :cautious:

Fräknar :love:
 
Jag rakar mig bara typ en gång om året :cool::p

Ja, man ska inte bränna sig men jag tycker att man blir inte brun utan att bränna sig lite :confused: blir så himla motsägelsefullt :arghh: man ska ha massa solskydd - men man ska vara brun också :cautious:

Jag blir röd först och sedan blir jag lite brun :cautious:

Fräknar :love:
Haha, jag hade nog blivit tokig om jag rakat så sällan :o

Jamen att bli brun är ju en sorts bränna. Man skadar huden när man ligger ute i solen (utsätter sig för UV-strålar) så att kroppen skickar ut massa melanin (?) så att huden kan reparera sig och man inte ska få ännu mer skador. Det är då vi får "färg". Det tycker vi människor är snyggt och så.. bränner vi oss mer? :cautious:

OBS: Har ej koll på exakta vetenskapen bakom solandet/hur kroppen reagerar men detta är vad jag minns från mina science-lektioner :angel:

Solskydd är ju för att minska riskerna för bl.a. hudcancer.
 
Haha, jag hade nog blivit tokig om jag rakat så sällan :o

Jamen att bli brun är ju en sorts bränna. Man skadar huden när man ligger ute i solen (utsätter sig för UV-strålar) så att kroppen skickar ut massa melanin (?) så att huden kan reparera sig och man inte ska få ännu mer skador. Det är då vi får "färg". Det tycker vi människor är snyggt och så.. bränner vi oss mer? :cautious:

OBS: Har ej koll på exakta vetenskapen bakom solandet/hur kroppen reagerar men detta är vad jag minns från mina science-lektioner :angel:

Solskydd är ju för att minska riskerna för bl.a. hudcancer.
Hmm, men man bränner sig inte med solskydd? Alltså får man ingen färg med solskydd ... :cautious:

btw, du låter helt logisk! :up:
 
Hmm, men man bränner sig inte med solskydd? Alltså får man ingen färg med solskydd ... :cautious:

btw, du låter helt logisk! :up:
Precis, du får lite färg med lågt solskydd (Spf10-20) eftersom den inte håller lika många timmar :D

Danke! Jag har en tendens att göra enkla saker komplicerade :angel:
 
Precis, du får lite färg med lågt solskydd (Spf10-20) eftersom den inte håller lika många timmar :D

Danke! Jag har en tendens att göra enkla saker komplicerade :angel:
Men likväl så bränner man ju sig då, det är väl anledningen till hudcancer ... lurar man inte bara sig själv då? :cautious:
 
Men likväl så bränner man ju sig då, det är väl anledningen till hudcancer ... lurar man inte bara sig själv då? :cautious:
Jo :angel:

Men du bränner dig inte lika mycket? Tröjor är ju också solskydd. Jämför brännan du får om du har t-shirt och bikini :o
 

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
50 51 52
Svar
1 030
· Visningar
88 598
Senast: Sel
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 244
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 132
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Hundbur bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp