Trampar av skorna, ska jag ta ett snack med hovis?

Sv: Trampar av skorna, ska jag ta ett snack med hovis?

Håller med föregående talare! Fixade två ha med ny hage till mina i torsdags med orörd vall, detta med små leriga vinterhagar i det här vädret är helt galet..

Då har vi samma problem du och jag. Den här veckan har min häst dragit av sig högerfram 2 gånger och idag så hade han lyckats trampa på vänstersko på något vis så att sömmen hade lyckats böja sig runt på utsidan av skon. Det konstiga är att skon var inte ens skev när jag drog av den så hur han gör det vet jag inte.

Jag har skyllt på hagarna nu när det varit lerigt men idag var det fruset så den kan inte ha "sugits" av. Och dom nya fina bootsen jag satte på honom har han strimlat i boxen. Jag har inga bättre tips än boots. Men jag vet att min häst brukar dra av sig skor de perioder han har vilat och just nu kommer vi precis ur en sådan period. Kan tilläggas att det är en unghäst som inte alltid har koll på benen:)

Frågeställningen är väl,, vad fasen ska din stackars hovis göra åt dina dåliga hagar??

Jag hade gladeligen fixat andra hagar, om möjligheten hade funnits. Numera är jag inackorderad, då får man tydligen snäll acceptera att hästen antingen går på lerspa varje dag eller står inne hela dagen.
Övriga stall jag har tittat på har tyvärr samma hagsituation. Den dagen jag hittar ett stall i detta området med vettiga hagar flyttar jag hästen.

Prövat att plasta in (matplast) mjuka boots och smörja plasten med vaselin? den varianten körde jag på en av mina passhästar som trapade av sig skor och hade dåliga karleder :D

Liknande trådar

Hästvård Jag har en ponny som jag var inne på klinik med för ett par veckor sedan. Först en helg akut och sen ett återbesök. Hon hade symtom som...
Svar
5
· Visningar
1 627
Senast: Amha
·
Hästvård Lillens till och från hälta eller vad vi ska kalla den är tydligen av en envis sort, och jag börjar bli rejält frustrerad. Kort...
2
Svar
24
· Visningar
3 782
Hästvård Min häst(4 år) har de senaste månaderna börjat böja till sina framskor, genom att han trampar på änden med bakhovarna. Har tidigare bara...
2
Svar
23
· Visningar
2 413
Senast: Han_naH
·
Hästvård Kan börja med att tala om att japps, jag lider av grav fångnoja. Förlorat två i fång. Hav tålamod ;) I alla fall, fbldonnan har ett...
2
Svar
34
· Visningar
6 092
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar