Trampad – Aj min fot!

Wembley

Trådstartare
Blev rejält trampad på foten ikväll av en stressad häst. La hela vikten på och tog ett tag innan jag fick henne att flytta sig :cry: Hur som helst nu sprängvärker stortån och är blå, men det är nedre delen av nageln, alltså den del som inte växt fram. Föredrar om nageln går sönder, det brukar bli mindre smärta då. Så vad har ni för tips när ni blir trampade? En kylklamp på är vad jag kommit på :cautious:
 
Blev rejält trampad på foten ikväll av en stressad häst. La hela vikten på och tog ett tag innan jag fick henne att flytta sig :cry: Hur som helst nu sprängvärker stortån och är blå, men det är nedre delen av nageln, alltså den del som inte växt fram. Föredrar om nageln går sönder, det brukar bli mindre smärta då. Så vad har ni för tips när ni blir trampade? En kylklamp på är vad jag kommit på :cautious:

Usch! Har tyvärr inga direkta tips, utan bara att kyla... har du något kylliniment eller liknande att smörja på? borde hjälpa, och är lite smidigare än en kylklamp ;)
 
Håll foten högt när du sitter eller ligger. Kyla är bra, tar bort lite smärta också. Frysta ärtor perfekt! Låt de vara kvar i påsen bara :D Hirudoidsalva på blåmärket (på huden alltså).

Bit ihop och härda ut. Det kommer att bli bättre om ett tag ;)
 
Usch! Har tyvärr inga direkta tips, utan bara att kyla... har du något kylliniment eller liknande att smörja på? borde hjälpa, och är lite smidigare än en kylklamp ;)

Kom på den geniala idén att jag hade köpt Tigerbalsamplåster med kylande effekt när vi var i Thailand :) Drog på ett sådant över foten igårkväll när jag gick och la mig. Det bultade hysteriskt i foten ett par timmar, men verkade göra susen med plåstret för det hade lugnat ner sig på morgonkvisten :banana:
 
Håll foten högt när du sitter eller ligger. Kyla är bra, tar bort lite smärta också. Frysta ärtor perfekt! Låt de vara kvar i påsen bara :D Hirudoidsalva på blåmärket (på huden alltså).

Bit ihop och härda ut. Det kommer att bli bättre om ett tag ;)

Jepp biter ihop! ;) Inte första gången det händer och säkert inte den sista heller.. En blå nagel kommer växa sig ut sakta men säkert. Stora skor ett tag framöver is da shit! :D
 
Om det fortsätter spränga och blodet inte kan komma ut så kan Vårdcentralen sticka hål på nageln. Det brukar lätta på smärtan när blodet kommer ut. Jag tappade en glasskiva precis på nagelbandet på stortån en gång.
 
Om det fortsätter spränga och blodet inte kan komma ut så kan Vårdcentralen sticka hål på nageln. Det brukar lätta på smärtan när blodet kommer ut. Jag tappade en glasskiva precis på nagelbandet på stortån en gång.
Det behövs ingen VC för det, man tar helt enkelt en nål eller ett metallgem som man rätar ut och eldar på en öppen låga så det blir så varmt att man smälter hål på nageln, så gott som smärtfritt och helt sterilt. :)
 
Tån sprängvärker inte längre, bara öm när jag trycker på den eller går i skor, så helt ok. Tack för tipsen! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ På långfredagen ramlade jag ihop på höloftet när jag trampade snett. Rejäl smärta direkt, men kunde till sist häva mig upp. Foten blev...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Migo
·
Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 229
Senast: Ämelie
·
Hästmänniskan När jag skulle hämta min häst från hagen så sprang de övriga hästarna som gick där rakt igenom stängslet. :mad: Min plutt fick då...
2
Svar
36
· Visningar
3 059
Senast: Stall impavimpa
·
N
Träning Har en ponny hemma född 96 importerad från Irland. Köpte honom som problemponny då han knappt går att rida på... Nu till saken. I...
2
Svar
39
· Visningar
3 576

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp