Sv: Vad sjutton skall jag göra? (olycka)
....................
Blazicq skrev:Då antar jag att det inte gäller samma för häst som för hund.
Orsakar din hund något så blir det fanimej DU som får stå för skadorna OAVSETT om det är en olycka.
Som någon skrev tidigare, det är inte samma regelverk för hästar som för hundar
Dessutom så råkade jag ha sönder en sak för den andra hästägaren en gång och den kostnaden stod jag för utan något tjafs. Men så som ni resonerar bode jag ju gå och ta tillbaka det jag ersatte för det var en olycka? Eller?
Om DU hade sönder något av stallägarens saker så är det väl självklart att DU ska ersätta dom. Det hade jag gjort
Sen har jag INTE ens nämt för den andra hästägaren att denne skulle stå FÖR NÅGOT!.
Det har jag ingen aning om, däremot så undrade du ju i ditt första inlägg om stallägaren skulle stå för dina eventuella kostnader samt hästens eventuella obrukbarhet pga av skadan
Jag pratar överhuvudtaget inte med denne då det inte finns någon anledning till det.
Det låter ju som om ni har det trevligt tillsammans..
Hästarna sprang igenom för de VILLE in , de har inte någon gång på den tiden som jag haft min häst stått inne! De har inget vindskydd eller liknande i sin hage. Så detta lär hända igen! Skall jag och min häst skadas för att de hästarna inte vill gå ute?
Nej, självklart inte. Om du har svårt att ta in din häst be stallägaren om hjälp
Så om jag fattat detta rätt då: Olycka är olycka oavsett och jag som hästägare är inte skyldig att stå för något???
Det är väl beroende på vad som händer och vad det står i ditt uppstallningskontrakt
Så ni menar på allvar att det skall vara så att när jag tar in min häst så skall de andra springa igenom för att de vill in då de alltid går ute.?
Nej, det har jag inte läst någon som skrivit heller
Nej hästarna vet inte vems mat det är men hade det varit min häst som åt upp en annans mat så hade jag ersatt det. Men det är väll klart så som jag resonerar så vore det ju synd!!
Sådant kan hända, inte så himla mycket att orda om tycker jag. Du får väl se till att förvara din hästs foder på ett säkrare ställe kanske. Så mycket kan de inte ha hunnit satt i sig under den stund de var ute?
....................