Trainer Seat xx

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sahara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 496
Trainer´s Seat xx 808

Brun, 159-21 cm. C-premierad.
Född 1973 och uppfödd av Aisig Farm, Ltd Irland. Importerad -79.

e. Tamerlane u Bottoms Up ue. Preciptic

Exteriörpoäng: 98789=41
Egna löpresultat: 19 starter, 10 segrar, 3 2:a, 1 3:e. Vinstsumma 440.768:-

Lämnat ett diplomsto. Togs ur avel -02.
Ägare: Mona Nilsson i Lövestad.

Här hittar du hela hans stam.

Trainer´s Seat xx var framgångsrikare i fullblodsaveln än i halvblodsaveln. I fullblodsaveln fick han 72 reggade avkommor som tillsammans kutat in 2 339 000 SEK. I halvblodsaveln uppfyllde han inte förväntningarna och blev därför premierad C (tror att det var 2001) och togs ur aveln 2002.

Den grundläggande infon som finns om våra stofamiljer är Stig Facht bok "Våra stofamiljer" från 1976. Jag gör en liten sammanfattning från den :)

Stofamilj 12 - Gowia-familjen stammar från stoet Fia 452 född 1897 e Ortolan - Lord Major - Camel hos Per Nilsson i Rinkaby. Hon lämnade Gowia 1699 född 1915 e Gower xx. 1976 var 27 av familjens 52 medlemmar i aveln.
Familjen lämnade flera framgångsrika tävlingshästar:
Germania född 1909 u Fia segrade i fälttävlan i OS 1920
Krest född 1941 e Magnet Kyff var fyra enskilt och första plats i lag i dressyren vid OS 1952, och på sjunde plats enskilt vid OS 1956.
Orkan född 1939 e Bridge och helbrodern Muscot född 1943 gick båda i svår hoppning
Castár född 1965 e Sombrero gick i svår dressyr.
Curry född 1954 e Gaspari gick svår hoppning.
Baboo född 1957 e Istambul uppges vara storhoppare precis som Imm född 1962 e Immer

Är det något speciellt sto ur familjen som du är särskilt intresserad av?

Stamboksnummer? Födelseår? Stam?

Boken är från 1976 och där finns ingen Tina, men författaren hade inte utrymme att nämna en familjs alla hästar.

Menar du Tina 11438 e Pompe? Vet att hon har haft avkomma efter Trainers Seat xx och att hon tillhör stofamilj 12. I så fall har jag mer info om du vill ha.

Jag vet inget mer än att hon heter Tina och har fått ett föl efter Trainer Seat och att hon tillhör stostam 12.
Du får gärna berätta allt du vet om henne

Har du ingen aning om när avkomman är född? Eller vad den heter? Det är rätt mycket att skriva så jag gör det helst inte om det inte är troligt att det är rätt Tina.

Sv: Trainer Seat xx

Hej Sahara!
Du har efterfrågat om info om Tina 11438 efter Pompe.
Hon var min mammas rid och avelssto. Ett fantastiskt sto som
totalt fick 12 föl, bl a med Trainers Seat. Hon är bl a mamma till
det kända avelsstoet Tosca och en valack exporterad till USA och
som vunnit Devon horseshow i dressyr, han heter Crown Royal och ägs av Thora Pollack. Crown Royal (e Brabant) har gått i Grand Prix dressyr i många år och är riden genom hela grand prix. Hon har också
fått många andra mycket bra avkommor som ofta syns i svensk ridelit idag, framför allt i fälttävlan, t ex Tekla, Theodor, Tirri, Touch Wood, Thelma, Tops Turvy osv. Hör gärna av dig om du vill veta mer. /Anne E

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 735
Senast: ildiko
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • SWB, hög ridbarhet och hög hållvarhet?
Tillbaka