Tragisk men vacker bild

Fragile

Trådstartare
Bara älskar den här bilden så ville dela med mig av den
0fea2_1494979_460s.jpg

Sv: Tragisk men vacker bild

Så vacker!

Bidrar med en annan aspekt av hunden som människans bästa vän som jag precis såg på facebook...

407675_348425305175425_100000238757263_1291748_1331517908_n.jpg

Jag är så himla kluven!

Samtidigt som en hund ger så otroligt mycket villkorslös kärlek till en människa som har det svårare än vad jag någonsin kan föreställa mig, så ser jag så många av de hemlösas hundar som inte har det bra. Hundarna må vara älskade av sina hussar och mattar, men det går inte komma ifrån att de många gånger (på grund av de omständigheter som de lever under) inte blir omhändertagna på ett bra sätt.

Men det senare gäller ju även ägarna till dessa hundar, det sätt varpå samhället sköter hanteringen av de hemlösa är under all kritik. De har lärt sig att man inte kan lite på myndigheter och sina medmänniskor och de möts oftast av bortvända blickar och kyla. En hund möter en dock alltid med värme och kärlek! Ska man beröva dem det också och förbjuda dem att ha hund?

Nej jag tycker verkligen alla borde få uppleva kärleken man får av en egen hund men som du säger, till vilket pris? Hunden ska ju inte lida. Det tråkiga är väl att det finns såpass billiga hundar så vem som helst kan skaffa men sen gäller det o kunna betala skötseln runtomkring med.

Bara älskar känslan i bilden, hundmatsburken, vattenskålen och den varma kramen!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 184
Senast: AraSlei
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 096
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 634
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Uppsättning
  • Tvillingar!?