Tragisk men vacker bild

Fragile

Trådstartare
Bara älskar den här bilden så ville dela med mig av den
0fea2_1494979_460s.jpg

Sv: Tragisk men vacker bild

Så vacker!

Bidrar med en annan aspekt av hunden som människans bästa vän som jag precis såg på facebook...

407675_348425305175425_100000238757263_1291748_1331517908_n.jpg

Jag är så himla kluven!

Samtidigt som en hund ger så otroligt mycket villkorslös kärlek till en människa som har det svårare än vad jag någonsin kan föreställa mig, så ser jag så många av de hemlösas hundar som inte har det bra. Hundarna må vara älskade av sina hussar och mattar, men det går inte komma ifrån att de många gånger (på grund av de omständigheter som de lever under) inte blir omhändertagna på ett bra sätt.

Men det senare gäller ju även ägarna till dessa hundar, det sätt varpå samhället sköter hanteringen av de hemlösa är under all kritik. De har lärt sig att man inte kan lite på myndigheter och sina medmänniskor och de möts oftast av bortvända blickar och kyla. En hund möter en dock alltid med värme och kärlek! Ska man beröva dem det också och förbjuda dem att ha hund?

Nej jag tycker verkligen alla borde få uppleva kärleken man får av en egen hund men som du säger, till vilket pris? Hunden ska ju inte lida. Det tråkiga är väl att det finns såpass billiga hundar så vem som helst kan skaffa men sen gäller det o kunna betala skötseln runtomkring med.

Bara älskar känslan i bilden, hundmatsburken, vattenskålen och den varma kramen!

Liknande trådar

Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 907
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 267
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
1 057
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 188

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka