Se till att du får prata med nån om det där. Det kan vara svårt att bryta själv. Ta hand om dig!Därför att jag har skadat andra personer. Skammen/skuldkänslorna är enorma!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Se till att du får prata med nån om det där. Det kan vara svårt att bryta själv. Ta hand om dig!Därför att jag har skadat andra personer. Skammen/skuldkänslorna är enorma!
Fast det var ju en olyckshändelse. Det var ju verkligen inte meningen eller hur? Vad hade du sagt till personen som körde på dig ifall det var ombytta roller?
Ta inte på dig en massa skuld och skam. Detta var ju ingenting du ville.
Jag har kraschat flera bilar. Jag har ringt f-bolaget, berättat vad som hänt, sen har det inte varit mer med det. En bil löstes in, fick en OK summa för den, men pappa bilmek fick ringa och klämma dem på några tusen till.Idag var jag med i en trafikolycka. Jag körde in i en annan bil. Polis var på plats förstås, jag damp i backen och fick åka ambulans. Åtminstone min bil är skrot.
Vad händer nu?
Nån som kan säga vad jag ska göra? Ringa mitt försäkringsbolag? Eller får dom automatiskt reda på det eftersom bilen bärgades till verkstad?
Men då gick det ju relativt bra för dom du körde på iallafall!Jag försöker tänka så. Han jag körde på var så snäll, hoppade ur bilen samtidigt som mig och frågade mig hur jag mådde! Skit i det sa jag, hur mår du? Sen skällde han på bilen framför honom som hade stannat och släppte över gående.
Men ändå. Rädd för rättsliga efterspel också. Körkortet är ju min lön.
Jag har kraschat flera bilar. Jag har ringt f-bolaget, berättat vad som hänt, sen har det inte varit mer med det. En bil löstes in, fick en OK summa för den, men pappa bilmek fick ringa och klämma dem på några tusen till.
Men det har inte varit krångligt alls. Tvärtom.
Varför det, det var en incident som jag är övertygad om att du gjorde allt för att undvika.Tack för omtanken förresten Var lite rädd att alla skulle skälla på mig
Varför det, det var en incident som jag är övertygad om att du gjorde allt för att undvika.
det resonemanget är inte bra. det kommer bara dra ner dig i självtvivel. du är en yrkesförare. och du har säker undvikit fler olyckor än du kan räkna. Nu blev situationen som den blev och jag är övertygad att du inte ville krocka. Var snäll mot dig. ingen dömer dig hårdare än vad du gör själv, jag är att de allra flesta är sympatiska till din situation och förstår att det gick fel och det är beklagligt men slå inte ner dig själv över det.Jo, men hade jag varit mer uppmärksam hade jag sett att dom hade stannat.
Du ska inte alls oroa dig för körkortet.Jag försöker tänka så. Han jag körde på var så snäll, hoppade ur bilen samtidigt som mig och frågade mig hur jag mådde! Skit i det sa jag, hur mår du? Sen skällde han på bilen framför honom som hade stannat och släppte över gående.
Men ändå. Rädd för rättsliga efterspel också. Körkortet är ju min lön.
Jo, men för pengarna du får om bilen blir inlöst ut kan du ju köpa en bil.Jag måste ha bil, hoppas få ut en motsvarande. Annars får jag väl köpa.
Men alltså, du har ju inte dödat någon?Jo, men hade jag varit mer uppmärksam hade jag sett att dom hade stannat.
Men alltså, du har ju inte dödat någon?
Du ska inte alls oroa dig för körkortet.
Alltså någon bromsade tvärt, bilen efter gjorde samma och sen hann du som var bakom inte stanna?
Lite för litet avstånd och lite bristande uppmärksamhet och en incident där marginalen bara var lite grann på fel sida. Låter inte som i närheten av någon straffbar vårdslöshet, om jag läser händelsen rätt.
Tänk på alla timmar du kört i jobbet utan att något hänt. Du vet själv att du kör bra och att detta var ett olycksfall. Till och med han du krockade med tyckte ju att det egentligen var den andra som kört illa och skapat situationen från början!
Jo, men för pengarna du får om bilen blir inlöst ut kan du ju köpa en bil.
Då är du ju inte vållande på nåt sätt.En bil hade stannat för att släppa över gående på 70-väg. Det är inte övergångsställe där. Det var väl det han blev arg över. Jag kör ju där flera gånger dagligen i jobbet och aldrig varit med om att dom stannat, så det fanns nog inte ens i tanken. Bara de andra inte blev allvarligt skadade.
Då är du ju inte vållande på nåt sätt.
Det är ju bilen längst fram som är.
Om inte reglerna ändrats men det tror jag inte
Hade det varit ett övergångsställe hade det krävts trafiksignal. Aldrig oövervakade övergångsställen på 70-väg. Jag hoppas Transportstyrelsen vill att det även ska vara ljussignal på 60-väg, för det är helt livsfarligt.Jo, men hade jag varit mer uppmärksam hade jag sett att dom hade stannat.
Tack för omtanken förresten Var lite rädd att alla skulle skälla på mig