Träffat äldre man

Det hade väl varit enklare att släppa om han inte lagt till just nu och att han kanske skulle ändra sig, kan jag tänka.
Men jag hade ändå tagit det som att det aldrig skulle hända..

Just nu låter för mig bara som ett sätt att slänga ut små förhoppningar för att hålla kvar TS i relationen. Behöver inte vara så men jag tror inte det är värt att hoppas på att han ska ändra sig.
 
Han vill ha en relation med henne och han har varit tydlig med förutsättningarna eftersom han tar upp det på ett så tidigt stadium.
Nej han har varit otydlig.
Dels så har han nämnt att han kanske ändrar sig och dels att det kanske vore möjligt att tänka sig ett äldre barn.
Om han hade varit tydlig så hade det ju inte funnits några problem.
 
Men varför måste en bli ett rövhål och uppföra sig illa (rota i något som faktiskt är privat) för att fylla sina egna behov av att "gå till botten med" ett besked som måste betraktas som fullständigt svar på frågan som ställts?
För att den andra parten inte släpper taget.
Han håller henne på halster.
Då så tar man och synar leken.
 
Precis han ger mig dubbla signaler... han fick typ panik när jag sa vi kanske ska bryta här då.. men samtidigt kan jag inte gå och hoppas att han kommer ge med sig i framtiden. Svårt detta då jag hsr svårt att bli kär och allt känns rätt. Ska man ge han ett år och lämna då liksom?
 
Precis han ger mig dubbla signaler... han fick typ panik när jag sa vi kanske ska bryta här då.. men samtidigt kan jag inte gå och hoppas att han kommer ge med sig i framtiden. Svårt detta då jag hsr svårt att bli kär och allt känns rätt. Ska man ge han ett år och lämna då liksom?

Jag tycker du kan ifrågasätta hans sätt att förhålla sig till din barnlängtan. Det är inte schysst att ge dig förhoppningar om det inte finns något att hoppas på. Att skoja om att han kan göra dig gravid är inte heller schysst. Om han inte vill ha barn är det inget att ifrågasätta, oavsett skäl. Alla anledningar att inte vilja ha barn är legitima. Be honom att vara tydlig med vad han vill och vet han inte vad han vill får han vara tydlig med att han inte vet. Så får du bestämma vad du vill utifrån det.
 
Precis han ger mig dubbla signaler... han fick typ panik när jag sa vi kanske ska bryta här då.. men samtidigt kan jag inte gå och hoppas att han kommer ge med sig i framtiden. Svårt detta då jag hsr svårt att bli kär och allt känns rätt. Ska man ge han ett år och lämna då liksom?
Jag hade brutit upp om barn hade varit så viktigt för mig som det verkar för dig. Av de många skäl som tagits upp men kanske framförallt att han kommer fortsätta hävda att han kanske vill ha barn i framtiden. När ni är över 40 blir det kanske inga barn. Eller så bryter ni av nåhon annan anledning och så sitter du där.

Jag tror det är större risk att förhållandet inte håller senare än att han ändrar sig.
 
Jag tycker du kan ifrågasätta hans sätt att förhålla sig till din barnlängtan. Det är inte schysst att ge dig förhoppningar om det inte finns något att hoppas på. Att skoja om att han kan göra dig gravid är inte heller schysst. Om han inte vill ha barn är det inget att ifrågasätta, oavsett skäl. Alla anledningar att inte vilja ha barn är legitima. Be honom att vara tydlig med vad han vill och vet han inte vad han vill får han vara tydlig med att han inte vet. Så får du bestämma vad du vill utifrån det.

Kan tillägga att för mig hade detta först och främst handlat om att man respekterar varandra i en relation. Finns där ingen respekt finns det ingen grund för en relation. Brist på respekt hade varit en ännu större dealbreaker än barnfrågan.
 
Kan tillägga att för mig hade detta först och främst handlat om att man respekterar varandra i en relation. Finns där ingen respekt finns det ingen grund för en relation. Brist på respekt hade varit en ännu större dealbreaker än barnfrågan.

Ja! Om jag ens söker efter en man så söker jag efter en som inte håller på och mixtrar med mina känslor på det där sättet. Oavsett om målet är familj eller bara en schysst relation. Meeeeen man blir ju inte mera kräsen och förutseende för att man blir kär, om man säger så..
 
Precis han ger mig dubbla signaler... han fick typ panik när jag sa vi kanske ska bryta här då.. men samtidigt kan jag inte gå och hoppas att han kommer ge med sig i framtiden. Svårt detta då jag hsr svårt att bli kär och allt känns rätt. Ska man ge han ett år och lämna då liksom?
Du vill väldigt gärna ha barn. Men ingår en make/pappa/livspartner i den bilden eller är det enbart barnen som du längtar efter? Om du vill ha hela paketet (ursäkta ordval) så tänker jag att du nog ska försöka hitta någon som har just den visionen. Den här mannen har det ju definitivt inte. Han är förälskad i dig och vill ha dig, men inte resten av bilden. Förälskelse (inte minst en som bara är 5 veckor) går ju så småningom över i djupare känslor (förhoppningsvis) och då kan man inte leva på förälskelsefasen och se den som grund.

Men om du inte är aktiv i letandet efter en pappa till dina barn, kan du ju ha det här förhållandet så länge det varar. Som en kärleksrelation men inte mer. Tills Den Rätte dyker upp. Det kan låta kallt och beräknande men ändå. Är ni förälskade så njut av det om det inte är extremt bråttom att hitta en barnafader. 30 år är ju trots allt inte jättegammalt.
 
Ni som tror det är jag som tagit upp barn så är de inte! Det var han som tog upp de. Han älskar barn och han har sagt att han inte vill ha fler just nu för han är klar med den biten och tycker de är skönt hans barn börjar bli stora. Han är ingen frånvarande pappa. Hade vi fått barn så hade han tagit sitt ansvar fullt ut därför han tvekar då han vet de är jobbigt i småbarnsåldern. Hans 11 åriga förhållande gick i kras med barn nummer 2. Blev för mycket och deras meningar om barnuppfostran gick isär. Så förstår att han är rädd. Dock tycker jag de är konstigt att han kan dejta kvinnor med yngre barn. Om de nu blir ett förhållande så är han ju med och uppfostrar barnet.

Jag tycker att hans sätt att uttrycka sig inte är schysst.

"Han älskar barn och han har sagt att han inte vill ha fler just nu för han är klar med den biten och tycker de är skönt hans barn börjar bli stora."

Vad menar han egentligen? Är han klar eller är han inte?
 
Jag tycker inte heller han beter sig scysst. Speciellt inte efter att ts skrivit att han nästan fick panik när hon sa att hon funderade på att bryta. Slängde han då ur sig ett "jag kanske kan göra dig gravid senare om jag slipper ansvar" är det ett oerhört fult spel från hans sida som inte kan tolkas på något annat sätt än just en kontroll att ha kvar ts hopp om att det ska kunna ändras.
 
Det hade väl varit enklare att släppa om han inte lagt till just nu och att han kanske skulle ändra sig, kan jag tänka.
Men jag hade ändå tagit det som att det aldrig skulle hända..

Jag ser det som ett försök att vara ärlig och säga att det kanske ändrar sig (för mig innebär det svaret att han kanske träffar någon i framtiden och känner att han vill skaffa barn ytterligare en gång - men TS är uppenbarligen inte den personen), är väl ändå ett ärligt upplägg?

Nej han har varit otydlig.
Dels så har han nämnt att han kanske ändrar sig och dels att det kanske vore möjligt att tänka sig ett äldre barn.
Om han hade varit tydlig så hade det ju inte funnits några problem.

Jag tycker han har varit glasklar. Men sedan krävs tydligen djupare redogörelse för VARFÖR en känner så. Jag hade pallat ur.

För att den andra parten inte släpper taget.
Han håller henne på halster.
Då så tar man och synar leken.

Aha, det är helt enkelt bättre om mannen hade varit tydlig och haft sina papper klara och lämnat över ett kompendiet som med förklaringar VARFÖR han inte vill ha barn - så att ts kan acceptera. Nej, acceptans över svaret ligger faktiskt hos TS, inte mannen ifråga. Han har ju varit tydlig.



Precis han ger mig dubbla signaler... han fick typ panik när jag sa vi kanske ska bryta här då.. men samtidigt kan jag inte gå och hoppas att han kommer ge med sig i framtiden. Svårt detta då jag hsr svårt att bli kär och allt känns rätt. Ska man ge han ett år och lämna då liksom?

Nej, jag tycker inte signalerna är dubbla. De är bara inte de signaler du vill ha för att gå vidare med relationen. Då tycker jag du tar det ansvaret som åligger dig och avslutar. Om du anser det vara en dealbreaker.

Sedan kan jag förundras lite över att man dejtar någon för att ligga (fem veckor) och sedan vill ha ett klart besked om denne någon anser att en är avelsmaterial - YES OR NO.
 
Precis han ger mig dubbla signaler... han fick typ panik när jag sa vi kanske ska bryta här då.. men samtidigt kan jag inte gå och hoppas att han kommer ge med sig i framtiden. Svårt detta då jag hsr svårt att bli kär och allt känns rätt. Ska man ge han ett år och lämna då liksom?
Jag tycker inte ens han ger dubbla signaler. Jag tycker han är extremt tydlig med att han inte vill ha barn. Däremot är det ju lite osoft att han får panik för att han tycker han om dig och vill inte att du ska lämna honom.
 
Jag tycker också att han ger väldigt klara besked. Han vill ha dig, han tycker väldigt mycket om dig, men han vill inte skaffa fler barn. Han är 45 och har barn sedan tidigare så han lär ju veta hur han känner inför detta. Det MÅSTE man respektera.

Att han sen blir ledsen om just den punkten innebär ett slut på ert nya förhållande, är ju inte heller så konstigt. Han är säkert också jättekär.

Men vill inte ha fler barn.

Rakt och enkelt.
 
Fast hur kan det vara klara besked när någon lägger till saker som "just nu" och skojar om att en graviditet kanske är möjlig bara hon tar huvudansvaret? Det är ju knappast ett konsekvent nej.

Tillägg: vet en verkligen inte och tror att det kanske är möjligt med barn i framtiden så är det ju så och då får man säga det så får den andra parten ta ställning om hen vill vänta och se eller inte, men om det är någon en lägger till bra för att den andra inte ska lämna är det inte okej.
 
Fast hur kan det vara klara besked när någon lägger till saker som "just nu" och skojar om att en graviditet kanske är möjlig bara hon tar huvudansvaret? Det är ju knappast ett konsekvent nej.

Om den MÖJLIGHETEN, hur avlägsen den än månde vara, räcker för att TS ska känna sig motiverad att fortsätta relationen trots sin oerhörda barnlängtan är ju saken biff och tråden inte haft något berättigande.
 
Fast hur kan det vara klara besked när någon lägger till saker som "just nu" och skojar om att en graviditet kanske är möjlig bara hon tar huvudansvaret? Det är ju knappast ett konsekvent nej.

Det är ju bara för att han ska få ha kvar sitt ligg 🤷‍♀️

Sen dessutom, han är 45, han börjar också bli för gammal för att skaffa fler barn. Jag vet att män kan få det länge men jag tycker det är fel att skaffa barn när man är typ 50. Kul för barnet att pappa är 70 vid studenten. Också stor risk att barnet som relativt ung (typ 20-30) måste ta hand om en sjuk förälder, det är inte jättekul som så ung när man ska starta sitt eget liv och har fullt upp med det.
 
Om den MÖJLIGHETEN, hur avlägsen den än månde vara, räcker för att TS ska känna sig motiverad att fortsätta relationen trots sin oerhörda barnlängtan är ju saken biff och tråden inte haft något berättigande.

Det kan fortfarande inte räknas som raka rör och klara besked tycker jag, det var det jag reagerade på. Jag vill inte det just nu har ju ganska långt ifrån samma mening som jag vill inte.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 311
Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
4 007
Senast: Pratsch
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
942
Senast: Otherside
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 940
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp