Sv: Träffa ny partner...
Min pojkvän har verkligen försökt!
Han är fortfarande rädd för hästar, även om han nu kan mata dem ur handen ibland.
Men han har ridit tre gånger, tyvärr är båda mina hästar jättesnälla men pigga och lite flamsiga, så de kan verka skrämmande för den ovana. Nu har han bestämt sig för att ngn ridning blir det inte mer, sist var han på väg av så jag förstår honom.
Hade jag haft en snäll, tjock liten häst som han kunde vara ute och skumpa med hade det varit en annan sak...
Men den ängeln följer ändå med mig på tävlingar, erbjuder sig själv utan att jag någonsin behövt fråga. I sommar bär det av till Skåne på SM (80 mils resa för oss....) och han är jättepeppad! Dock vågar han inte hålla i hästen eller så, så jag måste fortfarande ha med mig någon mer, men bär hinkar och springer runt med höpåsar och sadlar, det gör han!
Och nu när jag fått jobb på en hästgård, ska han flytta med mig och bo på gården trots att det är flera mil till "civilisationen".
Kan inte klandra honom för att han är rädd, det kanske blir bättre också, men han gör verkligen sitt bästa!!
Och jo, ska tillägga att han som aldrtig varit djurintresserad tidigare, har tagit till sig hela min djurpark där hemma (hundar, katter, råttor) och går gärna på hundpromenader, tömmer kattlåda osv.
Och jag har försökt lära mig lite mer om bilar och motorer för hans skull... Inte så framgångsrikt ännu dock.