Träffa ny partner...

I

ict

...någon här som har träffat en ny partner utanför hästlivet, där denne sedan har blivit intresserad av din sport..? Särskilt...om man träffar ny kille...också den "gamla-vanliga-klassiska-vägen", som jag ser det...inget egentligt negativt dock.

Sv: Träffa ny partner...

Ok!

Följer de med till stallet...någon gång i månaden..? Vet ju inte om ni har egna hästar...men, om de följer med och tittar på när ni rider...ev hjälper till i stallet?

Själv är jag singel- har ine häst...rider inte ens nu...men, man vet aldrig vad som händer i framtiden!

Min kille testade att rida för att han var nyfiken på det som jag tyckte var så kul. Vi köpte häst och det slutade med att han började tävla fälttävlan! Bäst är att han är verkligen bra med hästar både i stallet, från marken och på hästryggen.

Min sambo var noll hästintresserad när vi träffades nu 2år senare rider han på lektion skrittar+travar+galopper. Gör skänkelvikningar, öppnor/slutor, hoppar och rider Bra! med balanserad sits och hästar i generellt bra form. Detta efter 1års ridning. Så jag måste säga att jag är väldigt stolt över honom :love:

Min hjälper till i stallet. Hans pappa tyckte att om jag nu en gång rider kan jag väl ha egna hästar? okej tyckte jag (för det var ju min dröm :bump:) och så byggde min sambo stall i en del av hans föräldrars lagård! Så köpte jag en islänning och min sambo fick en gammal travare av sin arbetskompis! Skiträdd för henne var han i början... Nu hjälper han till och mockar och tar in om jag inte kan, skjutsar oss på kurser osv osv. Rider gör han dock inte. Hans pappa släpper ut på morgonen och lunchfodrar, ibland gör hans mamma det (som var livrädd för hästar innan). Fatta att jag hamnat i en guldfamilj!!! :love:

Himmel! Hmmm...vart träffade du killen? Någe bra tips? :idea:

Min sambo var noll hästintresserad när vi träffades, jag hade då en 2 årig valack.
Idag har vi byggt eget stall på svärfars gård, har 3 st halvblod, sysslar med lite uppfödning.
Min sambo är med i stallet nästan varje dag, mockar när jag rider, kan hästarnas foderstater osv.

Vilken vändning, dock skulle han nog aldrig sitta upp på en häst.

Jajamensan...har hittat den sanna kärleken i mitt liv.
Vi träffades förra året på en förfest och började diskutera djur.
Visade sig att han hade en hund som bodde med honom på hans gård...:love::love:. Detta var kärlek vid första kvällen för både honom och mig. En kyss blev det och dagen efter kom han till stallet jag hade min häst.
Då tyckte han min häst var läskig som bara den.
Vi blev ihop någon månad efter, efter 4 månader köpte vi en hästtransport ihop. Vid 5:e månaden så förlovade vi oss, vid 6:e månaden frågade min kille mig om jag ville fytta in hos honom och det gjorde jag.:love::love:
Det blev lite trassligt på stallet var jag hade min häst och min kille frågade om jag ville flytta hem min häst till honom för han hade en plats där han kunde bygga en box. Och så flyttade min häst in på gården i höstas i stallet som min kille, min pappa och en av min killes kompisar byggt. :love:
I vintras så friade killen till mig och om en månad så ska vi gifta oss.
Nu förtiden så är killen inte rädd för min häst längre...dom är dom bästa vännerna. :) Killen är med på alla träningar och tävlingar.
Nån gång ibland så rider killen hästen för att han tycker det är lite underhållande.
Och ibland så brukar han släppa ut hästen om morgonen med frukost i hagen och låter mig få sovmorgon nån gång ibland.
Jag älskar min kille över allt annat på jorden och jag skulle aldrig kunna tänka mig leva utan honom. Han är halva mitt hjärta, halva min själ.

jorå, pojken får lite idéer ibland och vill med till stallet och rida. han är inte speciellt duktig, och egentlgien itne så intresserad. Men han tycker det är rätt kul att göra lite trick och åka med ut med vagnen när det är fint väder. Han rider lite barbacka ibland, och med bara repgrimma. Han har lite svårt att hålla ordning på tyglarna (spli reins, western) och tycker det är svårt att sitta i sadeln utan att slå i de ädlare delarna :angel:
Han är ingen hästmänniska över huvudtaget, kan visserligen bero på att han aldrig haft djur i sin närhet.
Han har hjälpt mig släppa ut hästarna på morgonen när jag inte varit så pigg, och han hjälper till med mockning och blanda mat ibland på vintrarna. Det är väl trevlig avkoppling antar jag :)

Min kille var inte alls intresserad av hästar när vi träffades. Under årens lopp har han hjälpt till mer och mer. Ofta mockar har o fixar maten när jag rider. Följer alltid med på träningar och tävlingar. Bär bommar när jag hoppar hemma och hjälper till när jag löshoppar.

Han är agronom så vi har väldigt bra o givande diskussioner om foder. Han är mitt bollplank gällande foderstater etersom han är ganska kunnig på sånt. Dock skulle han aldrig sätta sig på en häst! :D

Jag blir helt chockad ibland när jag inser hur mycket han har snappat upp. En tjej frågade mig en sak om hovar...sambon som står sidan om mig, ger henne ett klockrent svar innan jag hunnit öppna munnen. Då var jag stolt över honom :love:

Han är intersserad av MIG och eftersom jag andas och tänker häst nästan alltid så blir han automatiskt intersserad av häst! :love:
Man köper lixom ett paket!

Min man är väl näst intill totalt ointresserda av hästar... :grin:, men visst kan man träffa killar "den vanliga vägen" (dvs krogen) och få dem hästintresserade. Mitt ex var helt ointresserad när jag träffade honom (men han gillade djur), men ganska snart fick jag med honom på träningar och tävlingar m.m. Bättre hästskötare har jag nog inte haft till mina hästar på tävling, och finns det ngt bättre än någon som ALLTID ställer upp och följer med till kalla, dragiga ridhus sena vardagskvällar för att bygga hinder när alla andra redan åkt hem för att slappa i soffan?? Följde med mig när jag var lagledare för ponnylaget, och var ett kanonstöd för tjejerna (och killen) i laget, ställde alltid upp o gick med ponnisar när jag och ryttarna gick banan, hjälpte till med allt man bara kan tänka sig.
Han började t.o.m. ta ridlektioner (westernridning) och pratade om att skaffa sig egen häst innan vi gick isär.... Tyvärr var nog hans hästintresse en av anledningarna till att det sprack mellan oss till sist, jag har alltid varit en person som behöver lite egen space, och den har jag tidigare fått just i stallet, i vardagsjobbet med hästarna. Nu mockade han o förberedde hästarnas mat när jag var ute och red, så jag kände mig nästan kvävd ett tag eftersom jag aldrig var 100% själv...

Jag tycker faktiskt, ärligt talat, att det är skönare med någon som INTE har samma hästintresse...:o

Ja jag har träffat min kille utanför "hästeriet" och han har blivit intresserad under vår tid tillsammans.

Det började med att jag kastade upp honom på en fjording som är alldeles för lat för att kasta av någon och sedan dess har intresset bara utvecklats.
Efter att ha fått prova att rida halvblod så vill han int eha någon liten lat fjording längre, det ska vara stooooora hästar.

Jag flyttade ihop med honom och lämnade fjordingarna, annonserade efter en ny medryttarhäst och fann en arab. Den har han provat att rida men inte riktigt tyckt om (han har inget emot hästen heller, det är bara inte hans typ av häst) så nu rider han en fd travare som står i samma stall som araben.
Så på en annons, som jag lagt ut för min skull, fann vi varsin medryttarhäst!
Det roliga är att jag hade inte ens nämnt honom i annonsen utan det är med lite tur som det fallit så här väl ut...

Han rider för hobbyns skull, ut i skogen så han kan bara grunderna, starta, stanna, vända ungfär. Men han sitter kvar även när hästen blir rädd och studsar till så egen balans har han.

Jajjemänsan :laugh: Köpte sig en egen ardenner som han började skogsrida på, tyvärr är hon inte i livet längre så ridningen har han lagt helt på hyllan.

Men vi köpte oss en hästgård, han och min pappa inredde stallet helt själva, han sköter gärna in och utsläpp...om inget annat utsläpp för att ge mig sovmorgon :love:.
Mockar om jag är sjuk, fodrar bara allt är iordning gjort, sköter hämtning av foder och strö, kör mig och häst till träningar mm.

Dessutom har den inbitne kattmänniskan tagit till sig mina hundar som sina egna och går gärna ut på promenader och åker till veterinär om nån blir sjuk.

Kan nog inte bli bättre :love::love::love:

*KL*

min sambo ä'r väl inte direkt jä'tteintresserad, men tar ut och in ,coh fodrar dem om det är så att inte jag kan.

När ena hästen blev kastrerad var det han som var ute och sprang med den och motionera den, p.ga att jag gick i skola på annan ort.

Han är uppvuxen med hästar så han är inte rädd för dem, vilket jag tycker är jätteskönt!

Min pojkvän har verkligen försökt!

Han är fortfarande rädd för hästar, även om han nu kan mata dem ur handen ibland.
Men han har ridit tre gånger, tyvärr är båda mina hästar jättesnälla men pigga och lite flamsiga, så de kan verka skrämmande för den ovana. Nu har han bestämt sig för att ngn ridning blir det inte mer, sist var han på väg av så jag förstår honom. :) Hade jag haft en snäll, tjock liten häst som han kunde vara ute och skumpa med hade det varit en annan sak... :angel:

Men den ängeln följer ändå med mig på tävlingar, erbjuder sig själv utan att jag någonsin behövt fråga. I sommar bär det av till Skåne på SM (80 mils resa för oss....) och han är jättepeppad! Dock vågar han inte hålla i hästen eller så, så jag måste fortfarande ha med mig någon mer, men bär hinkar och springer runt med höpåsar och sadlar, det gör han!

Och nu när jag fått jobb på en hästgård, ska han flytta med mig och bo på gården trots att det är flera mil till "civilisationen".

Kan inte klandra honom för att han är rädd, det kanske blir bättre också, men han gör verkligen sitt bästa!! :love:

Och jo, ska tillägga att han som aldrtig varit djurintresserad tidigare, har tagit till sig hela min djurpark där hemma (hundar, katter, råttor) och går gärna på hundpromenader, tömmer kattlåda osv.
Och jag har försökt lära mig lite mer om bilar och motorer för hans skull... Inte så framgångsrikt ännu dock. :angel:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 344
Senast: hollypolly
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 716
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar