Träning och hälsa del 12

Tog mig iväg igår otroligt nog 😅 inte direkt skoj, men jag blev svettig och fick ut nåt av övningarna iallafall.
1000051685.jpg
 
Jag vet att jag är lite besatt, men vattengympa!
Riktigt roligt och ger träning efter ens förutsättningar. Man kan göra det så jobbigt eller så lätt man klarar.
Visste att nån skulle föreslå det. :meh:
Jag vill inte visa upp min feta kropp mer är nödvändigt så det är inte ett alternativ för mig.
 
Idag blev jag påmind om hur betydelsefullt motion är även för den mentala hälsan.

På grund av turbulens på alla håll och kanter i mitt liv just nu var jag på riktigt uruselt humör när jag ikväll gick ner i källaren för att ställa mig på löpbandet. Valde att köra ett intervallpass med korta intervaller i lagom hård fart. Jobbigt men inte utmattande. Bara 5 km.

När jag gick upp för trappan igen insåg jag att det dåliga humöret var som bortblåst! Kvar fanns bara en lugn och avslappnad känsla.

Motion ❤️
 
Hade en tanke att åka till gymet i morse men gick ut på en promenad med en vän istället och körde sen lite chins och armhävningar hemma bara.
Tycker kanske jag har gjort ett litet steg fram i chinsen, gjorde 6 st idag som kändes riktigt bra, gjort 6 i ett set en gång tidigare men annars varit fast på 4-5 länge.
6-4-4-1 så totalt 15 idag.

Imorgon är tanken gymet!
 
Pass 4/5 för veckan gjord, överkropp idag. Har haft lite ont i ländryggen senaste veckan och varit väldigt försiktig, men kändes faktiskt bra hela passet idag!
Lyckades faktiskt med bänkpress med 45*7, 45*7 och 43*10 och det kändes helt ok!
Ben imorgon 💪🏻😁
 
Precis hemkommen efter en liten stadsvandring där jag passade på att handla på vägen hem. Handlade alldeles för mycket så det kändes som farmers walk och nu hemma inser jag hur självklart det var att jag kopplade det till en övning :rofl:
Märker att kroppen snabbt tagit till sig yogan och tillsammans med styrketräning så ser jag hur musklerna blir mer tydliga. Nästa söndag börjar dessutom min dans igen så får se om konditionen är bättre denna termin.
 
Varit hos fysio förra veckan, hon bytte ut några övningar mot några andra som inte var så belastande. Kan också börja cykla 10 minuter två gånger i veckan med helt upprätt rygg så bara på gymmet. Får inte krumma ryggen. Är både lite peppad på att komma igång men samtidigt livrädd för att få ett bakslag till. Så väldigt dubbla känslor. Ska nästa gång gå igenom det program jag fått med av min PT med min fysio för att se så att det inte är något som eventuellt kan trigga smärta. Nu har jag ju inte gjort det programmet sen början av juli eller ja inte tränat alls sen dess egentligen.
 
Jag tappade bort motivationen alldeles efter förra veckans dåliga bänkpass och har inte tränat sedan dess :angel: Den huvudsakliga anledningen är att jag haft fullt upp med 2x Sverigebesök med späckat schema, så de få "lediga" timmar jag haft har jag lagt på att vila både fötterna och huvudet. Är egentligen inte nöjd med det och känner att jag verkligen borde ha försökt peta in ett pass någon gång under veckans gång, men nu blev det inte så. Tar igen det den här veckan istället då det blir PT-pass (fokus bänkpress) imorgon, ridning på onsdag, Hyroxpass på torsdag och PT-pass (fokus stöt) på fredag :)
 
Varit hos fysio förra veckan, hon bytte ut några övningar mot några andra som inte var så belastande. Kan också börja cykla 10 minuter två gånger i veckan med helt upprätt rygg så bara på gymmet. Får inte krumma ryggen. Är både lite peppad på att komma igång men samtidigt livrädd för att få ett bakslag till. Så väldigt dubbla känslor. Ska nästa gång gå igenom det program jag fått med av min PT med min fysio för att se så att det inte är något som eventuellt kan trigga smärta. Nu har jag ju inte gjort det programmet sen början av juli eller ja inte tränat alls sen dess egentligen.
Håller tummarna för att du hittar något som funkar!
 
Det gick mycket bättre på veckans bänkpresspass, phew! Det var väldigt tungt och jag var nära på att fastna i sista repetitionen i både det andra, tredje och fjärde setet men lyckades trycka ifrån och få upp stången till slut. Där är jag framförallt nöjd med att jag inte lät hjärnan ta över och börja skrika DET GÅR INTE, för då hade jag garanterat inte kommit någonvart! Känns lite extra bra att ha haft den mentala styrkan ett pass som idag, då jag kände mig väldigt osäker och nervös med tanke på den dåliga känslan jag hade förra passet. Trodde inte att jag skulle våga mig upp på 80% idag med tanke på det, men det gjorde jag i sista setet! :) Gjorde även hantelrodd med 17,5 kg för första gången, det var tungt men det gick! Tänk, här har man lallat runt med 10-12 kg i alla år och tyckt det varit ganska lagom :o Det enda som inte kändes bra idag var chins, det känns som att jag fastnat lite i en svacka där. Tycker att de är så himla "mentala" också, när det inte går så går det verkligen inte. Ja ja, får ta tag i den saken en annan gång!
 

Bifogade filer

  • 141608572.png
    141608572.png
    54,1 KB · Visningar: 13

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 076
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 005
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 253
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 260
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp