Trädgårds- och odlingstråden 2024, del 2

20240723_081603.jpg

En av mina nya favoriter! Violruta!
Idag fick en vit följa med hem från handelsträdgården också! Har en otrolig sådan i mitt "närområde".
Ser fram emot att gå loss där i framtiden 😁😁
 
Bar runt pallkragar halva eftermiddagen igår. Det blev helt okej. Nu ska vi bara ha tag i något underlag. Blir nog kartong ändå, markduken var rätt otäck nu när vi skulle flytta allt..

Komposten måste också flyttas. Vette tusan var den ska stå.. den är tom just nu så lätt att flytta. Men ful som stryk!
 
Jag håller på att göra en damm som alltså inte är helt klar än, men sprang på några vattenväxter på rea för ett tag sen och kunde inte låta bli att köpa hem dem lite i förväg... :angel:
Idag när jag tittar ner i murarhinken som den stackarn får bo i så länge så ser jag detta :love1:🙏
1000007586.jpg
 
Dagens kanske dummaste fråga:
Hur vet jag att gurka är lagom mogen?

Vanlig slanggurka, Marketmore tror jag den hette.
 
Några tips på snygga, prisvärda blommor/växter som jag snabbt kan fylla mina rabatter med inför kommande husförsäljning? Jag är inte intresserad av några perenner utan bara mest pang för pengarna snabbt.
 
Det blir för jäkla varmt i mitt växthus :(
Trots sju takfönster
Jag försökte förra året hänga upp gardiner utanför men det gjorde inte mycket skillnad
Funderar på det borde väl gå att göra fler dörrar
Det är kanalplast och man kan ta bort sektioner men det är lite tjurigt att skruva dit dom själv igen och med det här växlande vädret behöver det vara enkelt

Hos oss har vi inte problem med att det blir för varmt i växthuset. Det är också i kanalplast. Öppen dörr och har två takfönster öppna.

Oh, kom på medans jag skrev, vi har en stor lönn bredvid som skuggar efter kl 13.
 
Hos oss har vi inte problem med att det blir för varmt i växthuset. Det är också i kanalplast. Öppen dörr och har två takfönster öppna.

Oh, kom på medans jag skrev, vi har en stor lönn bredvid som skuggar efter kl 13.
Nu blir det kanske lite svårt att få dit ett stort träd som skuggar det ordentligt så jag får nog försöka med fler öppningar
 

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
70 592
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 427
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 097
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
14 433
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp