Trädgårds- och odlingstråden 2024, del 2

Ja, sniglarna har verkligen exploderat nu.

Pelletsen gör stor skillnad. Jag jobbar mycket kväll och varken orkar eller hinner jaga tillräckligt under rätt del av dygnet, men den senaste veckan har jag fått lägga en timme per dygn på att klippa sniglar dom komplement till pelletsen.

Önskar vi kunde ha ankor i kvarteret.
 
Meh.. Skulle montera ihop kragen och göra klart innan lilleman vaknade.
Skruvarna är för korta :arghh: :arghh: Finns inte en chans på kartan att det går..

Ska ringa kundtjänst och fråga hur vi löser det här. Är inte jättesugen på att åka 3 mil enkel väg för ett par skruvar..
 
Planterade om lite på plantor som stått i andra krukor/väntat på sin plats. Blev väldigt nöjd så lägger upp en bild,...men kanske några här inne i tråden behöver se bort pga är en del alunrot med på bilden 😛😄

DSC_7924.JPG
 
Nu har jag fått ner vinbäret i jorden. Hoppas den klarar sig!
Grävde ett ca 40 cm djupt hål, fyllde med jord och bokashi. På med kragen och fyllde den med jord. Ner med plantan, vattna och klart!
IMG20240620151128.jpg


Liten och tanig men kommer förhoppningsvis växa till sig.

Nu är min hemmagjorda jord slut. Har inte ens nått att blanda bokashin med..
 
Planterade om lite på plantor som stått i andra krukor/väntat på sin plats. Blev väldigt nöjd så lägger upp en bild,...men kanske några här inne i tråden behöver se bort pga är en del alunrot med på bilden 😛😄

Visa bifogad fil 147716
Alunrot - på en gård i min vänkrets kallas den Höjskära, efter en gammal släktings namn på den.

De kom sen på att den heter Heuchera på latin. Enkel felhörning. :)
 
Nu har jag fått ner vinbäret i jorden. Hoppas den klarar sig!
Grävde ett ca 40 cm djupt hål, fyllde med jord och bokashi. På med kragen och fyllde den med jord. Ner med plantan, vattna och klart!
Visa bifogad fil 147736

Liten och tanig men kommer förhoppningsvis växa till sig.

Nu är min hemmagjorda jord slut. Har inte ens nått att blanda bokashin med..
Svarta vinbär brukar vara enkla. Både att odla och föröka. Två av mina är helt enkelt avläggare. Har lyckats rota sticklingar ute i landet också.
 

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
67 897
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 297
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
6 755
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
13 754
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp