Trädgården 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det saknades sprintar till en av mina också - köpta på Rusta. Jag funderar på om det är värt att åka och klaga?
Jag har tänkt på det med, men det är om jag har ett ärende, annars är det väl lång resa för fyra sprintar. Jag ska kolla med grannen om jag kan klippa några trådar på en vajer han har liggande, det funkar kanske. :idea:
 
Jag har tänkt på det med, men det är om jag har ett ärende, annars är det väl lång resa för fyra sprintar. Jag ska kolla med grannen om jag kan klippa några trådar på en vajer han har liggande, det funkar kanske. :idea:
Ja, jag har 2 mm aluminiumtråd, tänkte att det nog kan funka.
 
Har varit och köpt fler krukor så att jag kan plantera om chilin och de sista tomaterna. Däckade i 3 timmar efter de så vi får väl se om det blir ngn omplantering idag eller inte. :cautious:
 
Jag är så less på alla dessa krukor o bunkar som dräller överallt :yuck:
Idag fick både tomater och klängros bebisar komma ut o lufta sig i kuvösen.
En fråga,klängros "bebisarna" är nu ca 15-20cm höga har massor med karaktärsblad,ska dom toppas??
 
Lyckades plantera om tomaterna iaf. Tror de blev superglada :D
Helt underbart att man kan köpa riktigt fina terracottakrukor billigt och samtidigt stötta ett lokalt företag som Tomatens hus ändå är. :heart

Vi köpte även ett gäng tomater på lösvikt som vi ska prova nu ikväll och jag var så förutseende att jag skrev upp namnet på alla så de goda ska vi spara lite kärnor från till nästa år. :up:
Hittills har vi provat Ronja som var supergod och Molly som iofs var god men lite för sur för vår smak.
 
Med vårvärmen kom även växthusspinn och bladlöss. En oregano var fullkomligt översållad! Turligt nog så var den planterad i en ganska liten kruka så jag kunde ta in den och duscha av den i badkaret. Det fullkomligt rasade av små gröna monster.
 
Funderar på att säga upp mig från jobb, göra slut med särbon och flytta till Småland. JÄTTEBILLIGT att köpa hus där! Allt jag kräver är brukbar mark på minst två hektar, jordkällare, något uthus och bostadshus med indragen el och vatten. Sen jävlar i det ska jag bli självförsörjande! :devil:
 
Vilka roliga! Jag tror det är Sungold jag har, men de andra tar jag gärna en planta av. Är du hemma i helgen så kan jag kanske komma förbi en sväng?
Jag är inte hemma alls i helgen. Maken är hemma söndag. Under veckan som kommer är jag hemma idag hela dagen + kvällen. Tors kväll och hela fredagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
407
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 601
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 003
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp