Trädgården 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker få stockros frön till att gro genom fuktigt-papper metoden. Har hittills fått en "svans" på 4 st:) Hoppas de bara tar sig i jorden med. Har ju en vision om praktfulla stockrosor som ståtar i alla färger framför burspråket. :love:
 
Försöker få stockros frön till att gro genom fuktigt-papper metoden. Har hittills fått en "svans" på 4 st:) Hoppas de bara tar sig i jorden med. Har ju en vision om praktfulla stockrosor som ståtar i alla färger framför burspråket. :love:
Jag plockade stockrosfrön hos en kompis som städade ur sitt torp inför flytt.

I somras la jag dem i en kruka som jag grävde ner i en pallkrafe. Det kom upp en präktig tuva i somras så nu hoppas jag på stiliga VITA stockrosor till sommaren.

Jag har perenna röda och dessa vita är tvååriga. Ska hålla dem ifrån varann utifall de kan få för sig att idka umgänge.
 
Såg att Citygross verkar ha pallkragar för 100 kr. Lovar dock inget, jag tittade inte närmre. De ryms inte i handbagaget.
 
Funkar det att länka bilder från instagram hit? Eller måste det vara från någon annanstans?

Edit: Nej det verkade inte funka. Vad använder ni?
 
Jag har lekt med penséerna i år :-D
wp-1488618567730.jpg
 
Funkar det att länka bilder från instagram hit? Eller måste det vara från någon annanstans?

Edit: Nej det verkade inte funka. Vad använder ni?
Imgur. Tar en printscreen av instagrambilden eller skickar den till mig själv på facebook och laddar upp via imgur. Lite omständigt, men jag beskär bilderna och redigerar dem normalt sett på sätt som inte går på instagram :p



2 gurkor, 1 selleri, 1 pelargon (P. cotyledonis) har grott hittills! Måste nog sätta en andra omgång pelargoner för det är bara 1 av 12 som grott :(
 
Jag klippte grenar på forsythian idag för att sätta in i vas och få en vårbukett om nån vecka :love:

Då hittade jag en avläggare som jag gjorde i somras och glömt bort :o. Den hade skjutit upp två raka skott typ halvmetern långa.
Ska jag klippa ner dem innan jag gräver av avläggaren? När är det bäst att gräva av den? Tidigt i vår eller lite längre fram?
 
Jag tror att jag har sett det. Men det kanske är sådana som används som pallkragar, inte till odling. Eller så har jag fattat fel.
Fast jag är mer van att se "vanliga" pallkragar, alltså när de används just som pallkragar än som odlingskragar. :)
 
Jag har aldrig sett tryckta pallkragar någonstans, visste inte ens att det fanns?

De var vanliga förut men ska man ha det idag måste man nog beställa det speciellt.

Jag har några som jag tog hand om när jag tömde förrådet i Falun som jag inte kommer att använda till odling. Det syns att de är gamla, de är rejält dängda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
407
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 630
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 033
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp