Trädgården 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja se det snöar, ja se det snöar, det var väl roligt hurra! :banana:

Eftersom jag inte haft någon snö att ösa ner i mina lådor har jag nu på morgonen varit ute och lyft av alla lock på mina 18(!) lådor så det får snöa på sådderna, sen ska jag bara komma ihåg att lägga tillbaka locken innan jag åker till jobbet i em! :eek:
 
Fortfarande inget liv från kronärtskockorna som planterades för två veckor sedan. Lådan har fått flytta till halvkallt men så ljust jag kan erbjuda i söderfönster + extralampa. Sådde nytt i söndags och hoppas denna omgång gillar sina växtförhållanden.
 
Jag orkade inte vänta så vi sådde en hel del för några veckor sen. Mellersta sonen fick hjälp av sambon att lägga i fröer, och det blev en hel del i varje. Jag valde att så 6 st krukor med tomater, för jag räknade med att inte alla skulle ta sig. Alla tog sig - och det visar sig vara mellan 5-7 plantor i varje kruka. Vi svämmar över med tomatplantor :eek: Så jag har lovat bort en del till en tjejkompis om alla klarar sig :cool: Jag har inte plats eller krukor att omplantera allihop så vissa får trängas tills vidare. För i köket uppe, där dom står, så är det även smultron, chili och blommor på gång.
Äldsta sonen är lagom glad eftersom han fått det som extrarum :o :angel:
 
Så har jag tänkt kanske tio år innan jag kom till skott - och nu fattar jag inte varför jag inte prövat förut. Just do it! Skitkul i alla bemärkelser. :D
Just nu har jag dessvärre bara en mikroskopisk radhusplätt, som är rätt full med odlingar, gungställning och allehanda leksaker.
När jag väl köper ett eget hus kommer jag att flippa ur totalt tror jag.

Just nu är drömmen att hitta ett äldre charmigt hus och bygga ett växthus runt det :D
 
Ny idiot fråga.
Växt belysningen, ska man sätta på den direkt efter sådd eller vänta tills något grönt kommer upp (tomater) ?
 
Ny idiot fråga.
Växt belysningen, ska man sätta på den direkt efter sådd eller vänta tills något grönt kommer upp (tomater) ?
Tomater är mörkergroende, dvs fröna ska vara nermyllade. Belysningen gör alltså ingen nytta förrän de har kommit upp. Jag ställer mina inne på vår gästtoa som är under 1 kvadrat - och så drar jag upp elementet så det blir 26-28 grader därinne tills tomaterna grott. Så fort de kommit upp flyttar jag ut dem på glasverandan där det är 16 grader och ljust istället.
 
Idag kom så snön folk har pratat om. På tvärsen, piskande i ansiktet.
Och kronärtskockorna lyser med sin frånvaro.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
407
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 626
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 024
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp