Trädgårdstråd 2020, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har så många fina GRÖNA tomater! Det är bara värme på prognosen så snälla låt dem mogna nu. :heart
Nu börjar det bli så att man kan skörda något varje dag. Jag puttade ner lite sockerärtsfrön vid kålen tidigare och de har nu börjat blomma och ge skidor, sådär från ingenstans. Sist jag kollade hade de knappt kommit upp ur jorden. Mina andra sockerärter har gjort sitt för säsongen tror jag så det blev ett bra överlapp. Lök verkar dock inte vara min grej, får skärpa mig och läsa på hur man odlar lök egentligen...
 
Jag har så många fina GRÖNA tomater! Det är bara värme på prognosen så snälla låt dem mogna nu. :heart
Nu börjar det bli så att man kan skörda något varje dag. Jag puttade ner lite sockerärtsfrön vid kålen tidigare och de har nu börjat blomma och ge skidor, sådär från ingenstans. Sist jag kollade hade de knappt kommit upp ur jorden. Mina andra sockerärter har gjort sitt för säsongen tror jag så det blev ett bra överlapp. Lök verkar dock inte vara min grej, får skärpa mig och läsa på hur man odlar lök egentligen...

Mitt försök med lök funkade heller inte, jag ska också läsa på inför nästa år.
 
Jag har så många fina GRÖNA tomater! Det är bara värme på prognosen så snälla låt dem mogna nu. :heart
Nu börjar det bli så att man kan skörda något varje dag. Jag puttade ner lite sockerärtsfrön vid kålen tidigare och de har nu börjat blomma och ge skidor, sådär från ingenstans. Sist jag kollade hade de knappt kommit upp ur jorden. Mina andra sockerärter har gjort sitt för säsongen tror jag så det blev ett bra överlapp. Lök verkar dock inte vara min grej, får skärpa mig och läsa på hur man odlar lök egentligen...
Jag har också en massa gröna tomater. De som är röda är de som ska vara svarta 🙄😁
 
Mitt försök med lök funkade heller inte, jag ska också läsa på inför nästa år.
Jag tänker att det är en enkel gröda att lyckas med så jag förstår inte riktigt vad som går fel, andra saker intill växer på fint...

@tanten Det har ju regnat så himla mycket i sommar så jag har inte vattnat nånting på friland förrän nu. :p Men löken har ändå inte trivts så väl. Kanske behövs mer pyssel med dem ändå. :)
 
Armeringsnät i full sol, ca 120-130cm högt och ca 230cm brett... vad ska klättra på det? Krav är något som blommar, växer fort och kräver minimalt med skötsel.
 
Jag har så många fina GRÖNA tomater! Det är bara värme på prognosen så snälla låt dem mogna nu. :heart
Nu börjar det bli så att man kan skörda något varje dag. Jag puttade ner lite sockerärtsfrön vid kålen tidigare och de har nu börjat blomma och ge skidor, sådär från ingenstans. Sist jag kollade hade de knappt kommit upp ur jorden. Mina andra sockerärter har gjort sitt för säsongen tror jag så det blev ett bra överlapp. Lök verkar dock inte vara min grej, får skärpa mig och läsa på hur man odlar lök egentligen...

Har du sått lök från frö eller sättlök? Jag har aldrig testat frösådd lök mer än purjolök förut men är lite sugen på att ändå ge det en chans nästa år, också med gul och röd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
352
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 311
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp