Alpklematis?Armeringsnät i full sol, ca 120-130cm högt och ca 230cm brett... vad ska klättra på det? Krav är något som blommar, växer fort och kräver minimalt med skötsel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alpklematis?Armeringsnät i full sol, ca 120-130cm högt och ca 230cm brett... vad ska klättra på det? Krav är något som blommar, växer fort och kräver minimalt med skötsel.
Klematis Summer Snow?
Alpklematis?
Jag skulle chansa. Jag har i alla fall en som är "tillfälligt planterad" på ett ställe utan skydd. Summer Snow är snabbväxande och täcker bra!Har varit inne på klematis men ids inte plantera något som skuggar rothalsen, går det bra ändå? Stenar etc är inte aktuellt där.
Perenn eller annuell? Om perenn så rosenvial kanske?
Den växer sig minst 3 meter hög här i zon 4 och mer än så bred. Jag föreslår kaprifol den är rätt anpasslig och växer gärna på bredden annars är vial ett bra förslag.Klematis Summer Snow?
Det vet jag faktiskt inte, kan du inte bara kasta ner nån näva?Har varit inne på klematis men ids inte plantera något som skuggar rothalsen, går det bra ändå? Stenar etc är inte aktuellt där.
Det vet jag faktiskt inte, kan du inte bara kasta ner nån näva?
Jag tänkte försöka samla frön till dig idag men både A och jag är sjuka får göra ett nytt försök imorgon!
Från frö
Visa bifogad fil 55579
Vattnade med nässelvatten och täckta med gräsklipp
Och satta alldeles för tätt
Den växer sig minst 3 meter hög här i zon 4 och mer än så bred. Jag föreslår kaprifol den är rätt anpasslig och växer gärna på bredden annars är vial ett bra förslag.
Det är sättlök så man borde ju verkligen lyckas bättre.Har du sått lök från frö eller sättlök? Jag har aldrig testat frösådd lök mer än purjolök förut men är lite sugen på att ändå ge det en chans nästa år, också med gul och röd.
Mina frösådda lökar blev ett skämt, men fick rätt bra utdelning på sättlöken!Det är sättlök så man borde ju verkligen lyckas bättre.
Jag har en rosenvial i landet som växer utan skötsel, den kommer starkt varje år och klättrar på en bärbuske intill. Gillar den jättemycket, den är starkt rosa och blommar som bara den utan gödsel och den växer rakt upp ur gräs/ogräs. Gav den en bur av hönsnät i år för att mannen inte skulle råka köra ner den med trimmern och den verkar trivas ännu, framförallt så står den kvar.Intressant, den fanns inte med i mina tankar. Jag gillar ju färgklickar så den rosa skulle fungera (eller kanske göra en polkagris av det hela ).
Härligt!Mina frösådda lökar blev ett skämt, men fick rätt bra utdelning på sättlöken!
Jag har en rosenvial i landet som växer utan skötsel, den kommer starkt varje år och klättrar på en bärbuske intill. Gillar den jättemycket, den är starkt rosa och blommar som bara den utan gödsel och den växer rakt upp ur gräs/ogräs. Gav den en bur av hönsnät i år för att mannen inte skulle råka köra ner den med trimmern och den verkar trivas ännu, framförallt så står den kvar.