Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är primrosor? Menar du jordviva?Primrosor tål verkligen Allt och är perenna dessutom. Finns i ungefär sjuhundra färger.
Vad är primrosor? Menar du jordviva?
Ska jag börja med i morgon tänkte jagIdag har jag gödslat rabarber och bärbuskar med en massa hästskit, känns gött!
Ja, men det har inte vi.Finns taggfria björnbär
De kan fröa av sig och växa lite här och där vilket kan vara trevligt men man vill kanske inte ha dom i grusgången
Ja som tur är har jag inte mycket gäster som kliver på grusgången men nu har de försvunnit därifrånJag älskar dem, de får vara var de vill
Ja, men det har inte vi.
Kungslilja eller kungsängslilja? Den är jag osäker på då jag aldrig haft någon men lavendeln tål det.Jag råkade köpa två krukor kungsliljor igår. Och en lavendel. Kan man plantera dem ute nu? Vi har minusgrader på nätterna.
KungsängsliljaKungslilja eller kungsängslilja? Den är jag osäker på då jag aldrig haft någon men lavendeln tål det.
Åh, man kanske kan sätta penseer där man tänkt ha en liten blomsteräng?Penséer är lätt rymningsbenägna Satte penséer i krukor vid trappan nästa år var hela grusgången full med penséer
Blomsterängar vill väl ha mager jord så hästgödsel ska man nog vara försiktig medÅh, man kanske kan sätta penseer där man tänkt ha en liten blomsteräng?
Och på tal om blomsteräng, så funderar jag på om det kan räcka att sprida ut blomfröna på marken, under fjolårsgräset och kanske räfsa lite på ytan, eller om man verkligen måste trycka ner dem i jorden? Kanske sprida lite maskbearbetad hästgödselmylla över? Eller ska man dra upp dem i ett pluggbrätte först och plantera senare? Jag har skaffat lite av varje nu, som jag tänkte använda till mitt blomsterängsprojekt... (pioner, aklejor, nejlikor, blåklint, vallmo och lite solrosor) Måste bara släpa ut slåtterbalken först och slå ner fjolårsgräset och lite begynnande sly, så jag åtminstone kommer åt att räfsa lite på ytan.