Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tomatfröer kanskeMåste vänta 15 min på tvättmaskinen innan jag kan lägga mig. Vad ska jag göra då? Ahhh….. söka efter fröer…
Bra idé!!Tomatfröer kanske![]()
Skulle jag vilja ha i skånehuset, men då får jag nog köpa egen för vovven kommer ta dom.Funderar seriöst på att hyra några myskankor för snigelbekämpning i vår. Måste bara hitta nån som hyr ut. Har ingen lust att köpa egna.
Ta bort.HELP ... Jag behover hjalp med min alskade rabarber ... Det kommer en blomma, ska jag lata den vara eller ta bort den?Visa bifogad fil 164492
Vi grävde bort vår i fjol, den var crazy. Hade inte planterat igen! Vi ersätter med koreansk pipranka.Köpte en bokharabinda. Det kanske var dumt? Googlat lite nu i bilen och inser att den kanske är för kraftigt växande![]()
Den går att gräva bort i varje fall då. Om vi får problem menar jag. Tänker att få allt på baksidan dör, så kanske håller den sig på mattanVi grävde bort vår i fjol, den var crazy. Hade inte planterat igen! Vi ersätter med koreansk pipranka.
Jadå, det går. Men det var en rejäl rotklump, vi sågade av den tillslut men det tog nog död på den. Försökte beskära hela växten i två år först innan vi insåg att den måste bort. Den växte helt galet! Och slingrade sig hårt både kring växtstödet, sig själv och andra växter. Delar av den är fortfarande kvar i grannens tall, 5-6 meter uppDen går att gräva bort i varje fall då. Om vi får problem menar jag. Tänker att få allt på baksidan dör, så kanske håller den sig på mattan
Har du kollat så rötterna är ok. Sitter plantorna fast? Angående gödsel så är det väl inte fel.Help me out!
Hösten 2022 så planterade vi en häck med vintergrön liguster. Barrotade plantor som var 60-80 cm. Grävde enligt instruktioner, 50 cm brett och 50 cm djupt och jordförbättade i samband med plantering. Har varit supernoga med bevattning under somrarna, både 2023 och 2024. Även tagit bort gräs som vill växa in i häcken.
Den känns inte död men den växer inget. Har inte klippt den än dock, vilket jag vet att den ska få en växtspurt av. Ska jag göra det nu? Ska jag gödsla något för att den ska få lite fart? Vill ha en fin insynskyddande häck men den här skrattar åt mig! Den står i norrläge kan vara värt att veta. Hur hade ni gjort?
Visa bifogad fil 164503
Kan du inte kasta ut frön på friland (pionvallmo)? Till skillnad från allt invasivt som verkar växa i andras trädgårdar (som inte växer i min trots att jag vill) så växer iaf Pionvallmo som ogräs om jag kastar ut frön på våren.Jag klippte ner mina dahlior, som övervintrat i kruka, idag. Sen fick dom lite vatten och fick flytta ut i växthuset, hoppas att dom överlever
Det hade inte sådden av pionvallmoalla småplantor var uppätna och jorden runtkrafsad, dj**la möss hade lyft undan locket
![]()
Jag har inte provat med pionvallmo, men vanlig vallmo går "sådär" och den frösår sig inte självmant.Kan du inte kasta ut frön på friland (pionvallmo)? Till skillnad från allt invasivt som verkar växa i andras trädgårdar (som inte växer i min trots att jag vill) så växer iaf Pionvallmo som ogräs om jag kastar ut frön på våren.