Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var inte alls meningen, den dök bara upp efter att jag hade grävt avlopp på tomten. Kanske ett gammalt frö som aktiverades av att det grävdes omkring i jorden runt mitt 1800-talstorp... Men jag är jättefascinerad av den! Var tvungen att flytta på den, men den klarade sig tydligen för nu blommar den till och med - den jättegiftiga bolmörten!
Visa bifogad fil 146226
Den vill helst ha 3 pallkragar men jag hade chansat! Mycket gödsel/näringJag har fått en kronärtskocksplanta. Har egentligen inte alls nån bra plats till den, men känner att jag måste ge den ett försök i alla fall. Är det någon som vet om det går att odla kronärtskocka i stor kruka eller pallkrage (2 kragar hög)?
Och fröna jag fick av @Gnist har slängts ut mellan några björkar och granar och har börjat komma upp!
Mina har också blivit utslängda, blandat med andra fröer. De bor numera i en odlingslåda i full sol med en fiberduk över sig ifall de fryserKul!
De tror väl de hamnade i rena rama tropikerna efter att ha bott här uppe i kylan
Wow!Det var inte alls meningen, den dök bara upp efter att jag hade grävt avlopp på tomten. Kanske ett gammalt frö som aktiverades av att det grävdes omkring i jorden runt mitt 1800-talstorp... Men jag är jättefascinerad av den! Var tvungen att flytta på den, men den klarade sig tydligen för nu blommar den till och med - den jättegiftiga bolmörten!
Visa bifogad fil 146226