Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte finaste Ingrid Marie? Den ska du spara till julfirandet så den är de röda äpplena på julbordet. Absolut en av de finaste.Visa bifogad fil 153561
Är det någon som är bra på äpplen och skulle vilja ge sig på en gissning på vad det är för sort vi har?
Skalet är mörkrött utan gröna inslag och ganska tjockt/hårt. Ju rödare skal, ju rödare fruktkött. Syrligt, först när frukten är som på bilden går det att äta den utan att rynka ihop ansiktet men den är som godast in i oktober
Ingrid Marie har väl inte sånt fruktkött? Åtminstone inte de som växer på mitt äppelträd.Är det inte finaste Ingrid Marie? Den ska du spara till julfirandet så den är de röda äpplena på julbordet. Absolut en av de finaste.
Känns som att den överlever allt. Vilken zon?MYNTA - Jag har mynta i en kruka. Hört att den kan övervintra, men behöver jag ställa in krukan någonstans där det är frostfritt?
Ska jag klippa ner den?
Jag har två myntor i kruka som övervintrat i växthuset. Knappast frostfritt, men ändå lite skyddat. Planterade inte om dem i våras och de har växt som ogräs. Zon 4MYNTA - Jag har mynta i en kruka. Hört att den kan övervintra, men behöver jag ställa in krukan någonstans där det är frostfritt?
Ska jag klippa ner den?
Jag har mynta i zinkbalja utomhus, zon 2,5, hade neråt -20/-25 i vintras, inget skydd på krukan och klippte inte ner den, men myntan dök glatt upp i våras igen med full kraft.MYNTA - Jag har mynta i en kruka. Hört att den kan övervintra, men behöver jag ställa in krukan någonstans där det är frostfritt?
Ska jag klippa ner den?
MYNTA - Jag har mynta i en kruka. Hört att den kan övervintra, men behöver jag ställa in krukan någonstans där det är frostfritt?
Ska jag klippa ner den?
Jag dödar mynta hejvilt. Den överlever aldrig hos mig.Mynta är ett satans ogräs som överlever allt I nivå med lupin
Jag medJag dödar mynta hejvilt. Den överlever aldrig hos mig.
Det beror lite på hur stor krukan är. Risken för övervintring i kruka är att kylan kommer in från sidan så att rötterna fryser sönder. Är det en liten kruka kan hela klumpen frysa. I en lite större kruka isolerar jorden samma beroende på materialet i krukan en betongkruka isolerar ju bra medan en plastkruka inte isolerar alls.MYNTA - Jag har mynta i en kruka. Hört att den kan övervintra, men behöver jag ställa in krukan någonstans där det är frostfritt?
Ska jag klippa ner den?
Jag har mynta i dubbla pallkragar. Bor i zon VI. Hade en lång period av att det inte var varmare än -30 i vintras, och flyttade/grävde om pallkragarna totalt i våras . Myntan går banne mig inte att ta kål på.MYNTA - Jag har mynta i en kruka. Hört att den kan övervintra, men behöver jag ställa in krukan någonstans där det är frostfritt?
Ska jag klippa ner den?