Yes, men jag läste mig till att man kan behöva skydda från markkyla också. Men kan jag slippa det så inte mig emot, det är som sagt rätt orubbliga krukorDär har du väll marken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Yes, men jag läste mig till att man kan behöva skydda från markkyla också. Men kan jag slippa det så inte mig emot, det är som sagt rätt orubbliga krukorDär har du väll marken?
Det hade inte jag sparat påJord som det växt plantor som fått t ex mjöldagg och spinn, bör man göra sig av med den? Eller kan man spara den ändå till nästa år?
Men alltså Night Silence
En del av mig vill börja gräva upp dahliorna och fixa med knölarna nu och ser fram emot nästa säsong, men sånahär dagar när de är såhär fina är det ändå lite vemodigt att säsongen snart är slut.
Visa bifogad fil 153920
Hmm, jag ser inte riktigt likheterna med Seniors Hope men jag får kolla det. Den här är köpt som stickling från Magnolia i våras och jag har inte hört att andra fått fel iafSkulle dock vilja påstå att det där är något annat än Night Silence. Ser mer ut som Seniors hope eller något?
Oavsett otrolig, men tycker den känns för glittrig och "ojämn" i färgerna för NS som dessutom brukar ha rätt stor mörk mitt.
Ett jäkla aber med felmärkta dahlior för övrigt.
Tyvärr inte så ovanligt med knippebakterios på dahlior. Ja det ser tyvärr ut som om du har fått det på den.Hur är det med gladiolus, kan de få knippe? Eller ser den här normal ut tro? Bebisknölar i all ära men den här kändes suspekt...Visa bifogad fil 154144
Ja dahlior är jag medveten om, tänkte på just gladiolus då jag inte hittar ett skvatt när jag googlar. Det här är ju en gladiolus och inte en dahlia.Tyvärr inte så ovanligt med knippebakterios på dahlior. Ja det ser tyvärr ut som om du har fått det på den.
Ja det ser jag ju nu när du säger det. Men det ser ut som knippe så inte så osannolikt. Min rekommendation, släng den för säkerhetsskull ingen större ekonomisk förlust.Ja dahlior är jag medveten om, tänkte på just gladiolus då jag inte hittar ett skvatt när jag googlar. Det här är ju en gladiolus och inte en dahlia.
Ja jag fick svar även på annat håll att det är knippe. Den har stått ihop med en dahlia så det blir brännbart även av den.Ja det ser jag ju nu när du säger det. Men det ser ut som knippe så inte så osannolikt. Min rekommendation, släng den för säkerhetsskull ingen större ekonomisk förlust.
Har tagit upp allt ur största rabatten, däribland Night Silence. Köpte den som stickling i våras så det var med höga förhoppningar om att den hunnit bilda knölar. Jag blev inte besviken! Visa bifogad fil 154226
Eller hur! Hoppas att Danique ser lika fin ut - köpte den som stickling samtidigt men den är inte uppgrävd än. Den åker nog upp imorrnOj vad den bildat fina knölar!
Tvungen å googla, vilken häftig färg den harHar tagit upp allt ur största rabatten, däribland Night Silence. Köpte den som stickling i våras så det var med höga förhoppningar om att den hunnit bilda knölar. Jag blev inte besviken! Visa bifogad fil 154226
Den är underbar, en av mina absoluta favoriterTvungen å googla, vilken häftig färg den har