Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skrivit ut några rabattförslag från Blomsterlandet. Tänkte få ordning på min fula rabatt på framsidan.
Tror jag ska gräva upp hela, blanda upp jorden med lite gödsel (kanske jord från reningsverket, det är bra krut i den) och sen sätta massor med växter. Så mycket att jag inte behöver rensa ogräs hela säsongen
Visa bifogad fil 153370
Är några löjtnantshjärtan, bolltistel och lite annat som får flytta på sig. Och allt ogräs! Bort bort bort!
Ja suveränt att ha något att utgå från.Tycker de rabattförslagen är så bra! Inte testat någon av dem men blir alltid sugen när jag sitter och kikar på dem.
När jag gör en rabatt vill jag att den ska bli så tät att ogräset inte får chansen att växa. Det brukar innebära att det blir för trångt efter en säsong, men då flyttar jag bara någon planta. Det blir lättskött!Ja suveränt att ha något att utgå från.
Mina föräldrar gjorde den som ska vara för pollinatörer, blev jättefint.
Har gjort en snabb inventering av vad jag har i trädgården, vad som skulle gå att flytta till rabatten. Det är ganska mycket ändå.
Jag brukar dela när jag har tid och lustVi har en övervuxen rabatt och behöver dela nästan alla perenner. När jag googlar står det i princip bara "på våren/hösten" eller möjligen innan de vissnar. Jag vet inte när de vissnar När brukar ni börja dela på dem? Vi vill få det gjort innan vintern, det är blandat vår/sommar/höstblommande.
Jag övervintrar mina i ett vanligt inomhus fönster, fungerar bra.Tänkte försöka övervintra mina pelargoner iår. Någon som har några tips. Har inget optimalt ställe att ha dem. Det som finns att välja mellan är i lägenheten i rumstemperatur men ljust eller i ett mörkt källarförråd.
Katterna inspekterar mattes påfund
Visa bifogad fil 153309
Min svärmor klipper ned dem och sätter dem i sin källare under vintern. Osäker på hur/om hon vattnar dockTänkte försöka övervintra mina pelargoner iår. Någon som har några tips. Har inget optimalt ställe att ha dem. Det som finns att välja mellan är i lägenheten i rumstemperatur men ljust eller i ett mörkt källarförråd.
Katterna inspekterar mattes påfund
Visa bifogad fil 153309
Hört att september ska vara en bra månad då det brukar vara fuktigt i jorden så rötterna tar sig.Vi har en övervuxen rabatt och behöver dela nästan alla perenner. När jag googlar står det i princip bara "på våren/hösten" eller möjligen innan de vissnar. Jag vet inte när de vissnar När brukar ni börja dela på dem? Vi vill få det gjort innan vintern, det är blandat vår/sommar/höstblommande.
Ja det är så jag tänker med. Ju mer desto bättre typ. Hellre för mycket än för lite. Just nu är det typ en anisisop i hela rabattenNär jag gör en rabatt vill jag att den ska bli så tät att ogräset inte får chansen att växa. Det brukar innebära att det blir för trångt efter en säsong, men då flyttar jag bara någon planta. Det blir lättskött!