Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni andra får rätta mig om jag har fel, men är det inte så att sommaraster självsår sig? I så fall hade jag satt i rabatt. Om du har tur kanske den självsår sig och då får du lön för mödan även nästa år.Hjälp. Jag planterade sommaraster och har nu ett gäng avhärdade plantor. Kruka eller rabatt? Var ska jag ha dom? Råd önskas. Dom är ju inte så roliga att titta på innan dom blommar men jag vill verkligen ha lön för mödan.
Allting är ju så sent. Bina har fullt upp med frukträden som ju brukar ha blommat över vid den här tiden.Jag är så glad att jag kom ihåg att inkludera allium i höstens vår/sommarlöksbeställning! Dock verkar de inte lika populära bland humlorna som tidigare år, överlag har jag sett väldigt lite bin/humlor i år. Det känns väldigt deppigt, även om jag såklart inte kan säga säkert vad det beror på.
Visa bifogad fil 145942
Det vore ju trevligt.Ni andra får rätta mig om jag har fel, men är det inte så att sommaraster självsår sig? I så fall hade jag satt i rabatt. Om du har tur kanske den självsår sig och då får du lön för mödan även nästa år.
Finns många curryört tex olika tagetes det finns olika mynta eller som tipsade om förra veckan cola planta.Ska köpa lite kryddväxter till växthuset idag tänkte jag. Tips på någon kul sort som jag inte får missa?
Jo jo, att de finns vet jagFinns många curryört tex olika tagetes det finns olika mynta eller som tipsade om förra veckan cola planta.
Lagerblad trivs i växthusJo jo, att de finns vet jag
Tänkte mer specifika tips på kul örter som folk har testat, och som passar i växthus.
Mynta har jag två sorter, choklad och ingefära.
Ooh det känns ju lite exotisk och coolt också! Ska leta efter det.Lagerblad trivs i växthus
Ska köpa lite kryddväxter till växthuset idag tänkte jag. Tips på någon kul sort som jag inte får missa?
Jag bor i Skottland och här har det mesta kommit när det brukar så att säga, och vintern/våren var inte ovanligt kall på något sätt, så jag vet inte om det kan härledas till det tyvärr. Men det kanske är jag som är lite onödigt otålig överlag, våren har varit lite uppochner på många sätt för mig personligen och jag kommer ofta på mig själv med att tro att vi är längre in i sommaren än vi faktiskt är!Allting är ju så sent. Bina har fullt upp med frukträden som ju brukar ha blommat över vid den här tiden.
Lagerblad tänkte jag inte som ovanligt... här har det funnits i säkert 10 år.Ooh det känns ju lite exotisk och coolt också! Ska leta efter det.
Tack för tipset!
Tulsi, helig basilika, kan bli återkommande i växthus, självsår sig. Väldigt god te-ört. Och snygg!Ska köpa lite kryddväxter till växthuset idag tänkte jag. Tips på någon kul sort som jag inte får missa?
Oh kul tips ! Ska leta efter det.Lakritstagetes
Citrongräs
Ja lakritstagetes hittade jag förra året.Oh kul tips ! Ska leta efter det.
Jag gödslar med hästskit! Förra året mixade jag välbrunnen gödsel med plantjord typ 50/50 och fick superfina tomater. Frågade på trädgårdshandeln och hon som jobbar där hävdar att det i så fall kräver gott om pollinerare eftersom plantorna drar iväg. Vi har sandbin på gården så det är inget problem.Vilken gödning tycker ni är bäst till tomater?
De står i krukor som är på marginalen (och kan inte plantera upp dem mer pga utrymmesbrist) så jag försöker vara noggrann med gödsling för att få riktigt bra smak...
Jag gödslar med hästskit! Förra året mixade jag välbrunnen gödsel med plantjord typ 50/50 och fick superfina tomater. Frågade på trädgårdshandeln och hon som jobbar där hävdar att det i så fall kräver gott om pollinerare eftersom plantorna drar iväg. Vi har sandbin på gården så det är inget problem.