M
Martenix
Herrgårdspionen blommar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En av bästa vännerna konstaterade häromdagen att hon aldrig behöver så tomater längre, för det finns alltid någon som sått för mycket (sa hon medan jag kastade på henne fyra olika sorter)Jag attackerade grannen idag och lät henne inte gå härifrån förrän hon tagit minst 10 tomatplantor.
Är det någon som har erfarenhet av att köra jordfräs i torr och hård sandjord med gräsrötter? Tror det är mitt enda hopp till att få ytan odlingsbar.
Här är det det omvända, det är jag som blir påkastad tomatplantor av bästa vännen varje årEn av bästa vännerna konstaterade häromdagen att hon aldrig behöver så tomater längre, för det finns alltid någon som sått för mycket (sa hon medan jag kastade på henne fyra olika sorter)
Jag sparar kaffesumpen och när den torkat så strör jag ut det på jorden där myrorna är, tror jag hittade tipset på google, det funkar iaf för mig både i mina pallkragar och i gräsmattan.Hjälp Jag AVSKYR myror och de har flyttat in i mina pallkragar! Gula små myror i den ena och vanliga svarta i den med blommor. De svarta svärmar kring mina stackars solrosor. Vill inte använda gift eftersom det är ätbart i lådorna. Kan jag göra något åt det? Varför ger de sig på solrosorna?
Tack, ska prova det!Jag sparar kaffesumpen och när den torkat så strör jag ut det på jorden där myrorna är, tror jag hittade tipset på google, det funkar iaf för mig både i mina pallkragar och i gräsmattan.
Hur har du gjort för att potatisarna inte ska bli för blöta om det regnar?Mina "badkarspotatisar" börjar bli riktigt stora ! Och tomatplantorna växer på så fint vid söderfönstret bakom silverfilten. Där jag har jag också ett par krukor med sallad och morötter som har börjat titta upp så smått!
Ja, det verkar funka bra. Jag hade morötter i badkaret förra året och de blev jättefina !Hur har du gjort för att potatisarna inte ska bli för blöta om det regnar?
Räcker det att ha öppet i utrinningshålet?
Jag har ju ett badkar över eftersom jag inte har hästar längre, och jag är bra sugen att testa badkarspotatis jag också