På något annat forum så läste jag att c. pubescens och c. chinense kunde vara sega på att gro.Det fick bli ett gäng nya idag hoppas på bättre tur! Nu kommer säkert de andra vakna till också så kommer jag stå med massor av plantor…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På något annat forum så läste jag att c. pubescens och c. chinense kunde vara sega på att gro.Det fick bli ett gäng nya idag hoppas på bättre tur! Nu kommer säkert de andra vakna till också så kommer jag stå med massor av plantor…
På något annat forum så läste jag att c. pubescens och c. chinense kunde vara sega på att gro.
Fick precis hem mina dahliaknölar. Hur i hela friden förvarar jag dem tills det är dags att plantera?
Så svalt som möjligt men inte frost eller frysrisk.Fick precis hem mina dahliaknölar. Hur i hela friden förvarar jag dem tills det är dags att plantera?
Måste ju vara något fel på fröerna. DUMPA!Jag sådde purjolök vid 15-tiden, jag har varit och tittat till den fyra gånger och den har fortfarande inte grott .
Sådde tomatfrö sent på lördagen och gick upp tidigt för att kolla till dom på söndagen. Igen hade kommit upp . Måste bara något fel på våra frönJag sådde purjolök vid 15-tiden, jag har varit och tittat till den fyra gånger och den har fortfarande inte grott .
Jag kollar på att beställa hem en pall jord, och hittade Svedberga som har fraktfritt. Är det någon som beställt från dom eller vet något om sidan?
Såg i tråden att vissa inte hört så bra om dom kopplat till dahlior, men vet inte om det är skillnad med jord?
Kollade på Hasselfors jord.Är det ett bra märke på jorden bör det inte vara några problem.
Fyra sidor men öppningsbar från ena sidan! Så många fack man behöver, minst 2 för en villaträdgård skulle jag sägaPlanerar för en trädgårdskompost. Främst för gammal jord och löv och sånt.
Vad är att föredra skulle ni säga, öppen framtill eller med fyra sidor?
Hur många fack?
Andra tips och tricks, bra att veta mm?