Jag med. Lite grann i varje fall.Jag rensade växthuset idag
Det lät väldigt konstigt i växthuset, liksom brummade och hade sig. Fattade inte var det kom ifrån.
Men så fick jag syn på solcellsfontänen på ett metallbord. Aha!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag med. Lite grann i varje fall.Jag rensade växthuset idag
Ohhh Gräsmatta! Den är väl gömd här fortfarande den..
Och som tur är kan den överleva, även om det kommer en frostnatt eller två mer i år .Tror nästan det är min favorit av alla blommor, mycket för hur den ser ut men kanske mest för att det är den blomman som är alltid först ut i mina krukor och att jag verkligen känner,
aaah nu,... Äntligen!
Härligt med vår, så fort snön smälter bort lite mer här ska jag också plantera liteOch som tur är kan den överleva, även om det kommer en frostnatt eller två mer i år .
Påskliljorna och tulpaner har också börjat titta upp, så nu känns det äntligen som att vi går mot ljusare tider .
Hittade dock tydliga spår efter råtthål som leder ner under terrassen . Får ringa skadedjursbekämpningen på måndag .
Ohhh Gräsmatta! Den är väl gömd här fortfarande den..
Me three...Här också
Det är underbart i söder på en dag som i dag! Man glömmer nästan att det har regnat och blåst kuling dygnet runt det senaste halvåret . Jag har saknat snön många gånger de senaste månaderna !Me three...
När jag ser dessa fina vårbilder så är det nästan så att jag vill bo i skåne
Me three...
När jag ser dessa fina vårbilder så är det nästan så att jag vill bo i skåne
Japp...Men bara nästan
3 blivande äppelträd omplanterade till egen kupé
Visa bifogad fil 139194
Har också 3 till, från ett annat äpple att omplantera, så totalt 6 äppelträd i blivande.
Om lökarna fortfarande är friska så absolut, ned i en kruka och ställ ut.Jag hade tänkt skapa en "tårta" med diverse lökväxter (tulpaner, påskliljor och något annat vad det nu var jag fyndade på rea i höstas). Hann inte göra det innan vi fick snö.
Är det ens lönt att peta ner lökarna i "jättekruka med jord" nu?
I dag har det regnat konstant (igen…) och jag har mest jobbat på att ordna vattnet i källaren . Så ni behöver inte vara så avundsjuka på livet i södern just i dag .Det är underbart i söder på en dag som i dag! Man glömmer nästan att det har regnat och blåst kuling dygnet runt det senaste halvåret . Jag har saknat snön många gånger de senaste månaderna !
Yes, men om någon månad.Försår ni zinnior?
Spännande! Har du provat förut?
Hur gör man? Alltså när man man plantera ut den sen och sådär?
Kul! Hur lång tid tar de innan du flyttar ut dem?Har ett kärnsått träd sedan tidigare och man gräver ner dem som vilka andra äppelträd som helst.
Inga konstigheter.
De grävs ner till hösten.Kul! Hur lång tid tar de innan du flyttar ut dem?