Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag läste, ”Förstår ni zinnior?”, och tänkte att det kändes som en väldigt filosofisk fråga här i trädgårdstråden .Försår ni zinnior?
Det låter som att de borde kommit upp. Vad är det för temp på golvvärmen de vill gärna ha runt 25 för groning. Fast mina har ändå oftast grott i på ett bord i vanlig rumstemperatur.Hur lång tid är det normalt att det tar innan chili- och paprikafrön kommer upp? Det har gått en månad nu och jag är van vid att det går fortare. Det är frön från Nordfrö! Typ fem av arton har kommit upp.
De står i såjord och på golvvärme i badrummet.
Golvet är ungefär 25 grader.Det låter som att de borde kommit upp. Vad är det för temp på golvvärmen de vill gärna ha runt 25 för groning. Fast mina har ändå oftast grott i på ett bord i vanlig rumstemperatur.
Du hinner prova en ny sådd det är ju fortfarande februari.Golvet är ungefär 25 grader.
Jag funderar på att köpa blåbärstry.
Är de goda?
Det finns ett helt avsnitt på podden Jordkommissionen om blåbärstry. Sorter, placering osv. Om jag minns rätt skulle man ha minst två för korspollinering och godare bär. Det var mycket detaljer om sorter, så värt att lyssna på om man vill köpa!Jag funderar på att köpa blåbärstry.
Är de goda?
Ja, jag tycker dom är goda. Ett stort plus är att dom är så tidiga på året med sina bär.Jag funderar på att köpa blåbärstry.
Är de goda?
Ja, två måste man ha. Det är väl samma med "vanliga" trädgårdsblåbär.Det finns ett helt avsnitt på podden Jordkommissionen om blåbärstry. Sorter, placering osv. Om jag minns rätt skulle man ha minst två för korspollinering och godare bär. Det var mycket detaljer om sorter, så värt att lyssna på om man vill köpa!
Jag har använt odlinssäckar som allternativ till kruka. Fungerade bra, lite känsliga för solljus så höll ungefär 3-4 år innan de började falla sönder. Det negativa är väll att det är plast då så man bidrar till microplasterna i jord och vatten när de börjar falla sönder.Har någon av er testat odlingssäckar och i så fall vad tyckte ni?
Tack för svar!Jag har använt odlinssäckar som allternativ till kruka. Fungerade bra, lite känsliga för solljus så höll ungefär 3-4 år innan de började falla sönder. Det negativa är väll att det är plast då så man bidrar till microplasterna i jord och vatten när de börjar falla sönder.
Det fick bli ett gäng nya idag hoppas på bättre tur! Nu kommer säkert de andra vakna till också så kommer jag stå med massor av plantor…Du hinner prova en ny sådd det är ju fortfarande februari.
Japp, sån är odlingslagenDet fick bli ett gäng nya idag hoppas på bättre tur! Nu kommer säkert de andra vakna till också så kommer jag stå med massor av plantor…