Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som vanligt hittade jag en påse (soppåse - fint ska det vara)) omärkta fröer som jag inte kan komma på vad det är. Vad tror ni är det jätteverbena eller har ni andra förslag?
Visa bifogad fil 138964
Hm undrar om jag samlat solhatt någonstansser ut som solhatt
Jag förstår inte, menar du om ett pilträd kan formas till en tunnel/koja eller menar du en tunnel av nedklippta flätade pilgrenar?Jag håller ju på och fixar lite på en lekplats och nu är jag nyfiken på om någon av er kloka människor har något med pil i trädgården? Kanske en koja eller en tunnel? Har kontaktat ett företag och får bra svar från dom men är nyfiken på om någon har några goda råd eller tips. Gärna lite om hur man sköter sådant med pil, generellt verkar det väldigt tåligt. Jag ser för mig en låg kortare tunnel kunde vara kul på platsen vi har Vill ju gärna att det ska bli fint och grönt och inte glest eller kalt, så läser gärna upp mig lite innan jag bestämmer mig för om det kan passa där
Lånade bild på google, men menar typ såhär (av långa pilgrenar/slanor) Har sett på andra lekplatser innan, tycker det är rätt fint men blir lite osäker på om jag kan klara av att göra en sån självJag förstår inte, menar du om ett pilträd kan formas till en tunnel/koja eller menar du en tunnel av nedklippta flätade pilgrenar?
Om inte annat så finns det massor av plats här på den andra sidan av sundet !Visa bifogad fil 139033
Startskott för årets odlingar. Tomater, 2 sorters chili (kommer bli fler men det är makens intresse) och paprika. Satsat på mindre pessimism gällande grobarhet än tidigare år och hoppas på att inte drunkna i tomatplantor.
De vill ha mycket vatten under de första tre åren och sedan får man räkna med att ägna en hel del tid åt att klippa och fläta dom varje år. De flesta som haft pilkojor har ledsnat efter några år och då har de antingen förvildat sig eller tagits bort. Ibland dör de på en gång för att folk inte orkar vattna ordentligt de första åren. Att få själva kojan/tunneln på plats är dock lätt, det stora jobbet kommer sedan med underhållet.Jag håller ju på och fixar lite på en lekplats och nu är jag nyfiken på om någon av er kloka människor har något med pil i trädgården? Kanske en koja eller en tunnel? Har kontaktat ett företag och får bra svar från dom men är nyfiken på om någon har några goda råd eller tips. Gärna lite om hur man sköter sådant med pil, generellt verkar det väldigt tåligt. Jag ser för mig en låg kortare tunnel kunde vara kul på platsen vi har Vill ju gärna att det ska bli fint och grönt och inte glest eller kalt, så läser gärna upp mig lite innan jag bestämmer mig för om det kan passa där
Vart beställer du ifrån?
Ah, tack för bra info. Kanske det inte är en så bra ide då. Just vatten hade vi kanske kunnat lösa men blir antagligen vårt jobb att underhålla och iaf jag är inte hemma så mkt på sommaren, för antar man borde hålla efter hela säsongen då? Har sett nån sådana pil projekt som sett lite smått bedrövliga ut så misstänkte det kanske var lite mer jobb än vad jag hoppats påDe vill ha mycket vatten under de första tre åren och sedan får man räkna med att ägna en hel del tid åt att klippa och fläta dom varje år. De flesta som haft pilkojor har ledsnat efter några år och då har de antingen förvildat sig eller tagits bort. Ibland dör de på en gång för att folk inte orkar vattna ordentligt de första åren. Att få själva kojan/tunneln på plats är dock lätt, det stora jobbet kommer sedan med underhållet.
Vattna och rensa behövs ju göras under sommaren, när kojan/tunneln är färdigetablerad efter några år så behövs kanske inte det. Klippa och fläta räcker om man gör i början och slutet av säsongen.Ah, tack för bra info. Kanske det inte är en så bra ide då. Just vatten hade vi kanske kunnat lösa men blir antagligen vårt jobb att underhålla och iaf jag är inte hemma så mkt på sommaren, för antar man borde hålla efter hela säsongen då? Har sett nån sådana pil projekt som sett lite smått bedrövliga ut så misstänkte det kanske var lite mer jobb än vad jag hoppats på
Tack, blev en del klokare nuVattna och rensa behövs ju göras under sommaren, när kojan/tunneln är färdigetablerad efter några år så behövs kanske inte det. Klippa och fläta räcker om man gör i början och slutet av säsongen.