Med ett sånt svar kommer det inte sluta med en sort, utan ett helt gäng fröer…Gräslök är i princip ett ogräs, vad som helst som låter gott skulle jag köra på!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med ett sånt svar kommer det inte sluta med en sort, utan ett helt gäng fröer…Gräslök är i princip ett ogräs, vad som helst som låter gott skulle jag köra på!
Vi gillar Baby Lou bäst som färskpotatis. Här har redan sättpotatisen dykt upp i handelnBehöver lite potatisråd! En närstående ska sätta potatis i år igen och jag har som vanligt ingen koll, hoppas jag inte även frågade förra året
1. När brukar sättpotatisen komma till butik? Förut har vi varit både för tidiga och för sena med inköp
2. Vi tänkte färskpotatis(??? tidig iaf, kan verkligen inte potatis) och en sort för att ta upp hösten. Tips?fä
Vilka frö sår ni just nu? Förutom tomater ^^ kallsådd med sommarblommor, är det för tidigt/lagom nu? Vill jätte gärna få ner lite sockerärt men tror jag borde hålla mig till iaf april
Kul Hur gör du då, har du dina sådder inne med lampa/ute? Lr kanske en kombo?Jag kommer så i princip allt nu förutom gurka, pumpa, melon och ärtor/bönor som får vänta till april.
Kul Hur gör du då, har du dina sådder inne med lampa/ute? Lr kanske en kombo?
Jag funderar på om jag vill försöka göra plats i boden, men tror den är för kallt, den håller ca 10 grader. Kan min sådd klara sig på värmematta i ett så kallt rum?
Tack tror jag ska börja med att skriva ner en lista på vad jag vill så och ser vad som kan passa för sådden sen... Taggad nu@Tilly_85 Här hittar du bra info om vad som kan funka att kallså t ex: https://farbrorgron.se/gronsaker-att-sa-utomhus-i-mars/
Tack tror jag ska börja med att skriva ner en lista på vad jag vill så och ser vad som kan passa för sådden sen... Taggad nu
Jag har sått tomat och selleri redan, idag tänkte jag så blommor - petunia, hänglobelia och två sorters rosenskära. Och så förodlas dahlior på löpande band nu, inte frön men ändåVilka frö sår ni just nu? Förutom tomater ^^ kallsådd med sommarblommor, är det för tidigt/lagom nu? Vill jätte gärna få ner lite sockerärt men tror jag borde hålla mig till iaf april
Hmm, jag brukar sätta igång mina dahlior i april men tycker dom är så sega ^^ kanske borde börja med dom snart jag med rosenskära är så finaJag har sått tomat och selleri redan, idag tänkte jag så blommor - petunia, hänglobelia och två sorters rosenskära. Och så förodlas dahlior på löpande band nu, inte frön men ändå
Ja, tänkte ha det ^^ hmmm, kanske ska göra plats på en hylla är två åndåAntar att du har växtlampor att använda i boden? Mina iaf avger lite värme, så det kan ju också hjälpa till med temperaturen.
Jag är för otålig för att vänta Har sett att många börjar nu i mars så det känns som ett bra tillfälle för egen del. Vi har mycket sniglar och tvestjärtar här dessutom så de får gärna vara rejäla när jag sätter ut deHmm, jag brukar sätta igång mina dahlior i april men tycker dom är så sega ^^ kanske borde börja med dom snart jag med rosenskära är så fina
Jag skulle vilja börja odla örter i mitt kök, bor i lägenhet så har inte så mycket möjligheter till att odla så mycket annat tänker jag. Är det någon vänlig själ som skulle kunna peka en i rätt riktning när det gäller att hitta material att läsa på? Jag kan absolut ingenting om att odla växter.