Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då känns det inte som att jag var galet sen om jag fick ner vitlöken idag alltså!Visa bifogad fil 129637
Jag fick försiktigt gräva fram dillen för att lyckas skörda. vitlöken ska jag försöka få ner nästa helg!
Köpte två påsar lökar av varierande storlek. Grävde 4 stora hål. Satte lökarna i lager efter storlek. Tog 10 minuter. Hur det kommer att se ut har jag ingen aning om. Det är min ambitionsnivå på lökplantering. Orkar inte mer så det är i alla fall något.planterar lökar, de flesta narcisserna är klara, fixade alla krokus idag. Jag HATAR att plantera lökar, alltså hatar är nog ett för svagt ord i detta sammanhanget det är verkligen det som jag avskyr mest av allt som har med trädgård att göra. Men jag vet att i vår så är det värt det (kanske mest för att man glömt lite hur jävla tradigt det faktiskt är)
Jag köpte ett sånt där lökjärn, som man trycker ner i marken och gör ett hål för löken. Men det var ju ett fruktansvärt jobb! Då är det lättare med spade; bara gräv ner hela ytan till lagom djup, placera ut lökarna och täck igen. Färdigt!planterar lökar, de flesta narcisserna är klara, fixade alla krokus idag. Jag HATAR att plantera lökar, alltså hatar är nog ett för svagt ord i detta sammanhanget det är verkligen det som jag avskyr mest av allt som har med trädgård att göra. Men jag vet att i vår så är det värt det (kanske mest för att man glömt lite hur jävla tradigt det faktiskt är)
Min vitlök är skickad, men har inte kommit fram än, jag beställde den för någon månad sen, men de börjar inte skicka ut den förrän nuDå känns det inte som att jag var galet sen om jag fick ner vitlöken idag alltså!
Var i din stad igår för att tävla med Terrorn, det var en liten utmaning med tanke på snön
Men åh vad smart, varför har jag inte tänkt på detta själv?! Det skall jag komma ihåg till nästa år!Jag använder jordspett när jag sätter lök, utan tvekan enklaste metoden jag provat hittills. Gör hål med spettet, ner med löken, skyffla över jord. Klart! Behöver inte ens böja mig ner. Har en hink med extrajord med mig blandat med benmjöl.
Åh tack, hinner inte läsa nu men ska helt klart göra det , låter lovande
Funderar också på mer blommor till nästa år i år var en av mina pallkragar helt tom..Dottern och jag sitter redan och planerar vilka dahlior vi ska köpa nästa år. Men hur vi ska kunna välja blir ett mysterium.
Jag som inte ens gillade dem i början av sommaren. Vet inte hur jag tänkte…
Men det blir mycket blommor nästa år tror jag. Vi är så dåliga på att skörda det vi odlar.
Funderar också på mer blommor till nästa år i år var en av mina pallkragar helt tom..