Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske men de andra höstastrarna har gult i mittenHöstaster?
Någon slags Aster tror jag definitivt på. Finns många olika sorter och färger.Vad är detta för växt
Visa bifogad fil 129025
Kirskål är gott. Men man behöver inte aktivt odla för att ha tillräckligt för massor av måltider.Går det att slå ner någon form av skydd mot grannens kirskål? Jag är inte petig, folk får ha vad de vill i sina trädgårdar, men jag tror inte att grannen vet att kirskål är döden för hen envisas med att klippa RUNT havet av kirskål med gräsklipparen istället för över Säkert i tron att det är någon fin blomma/perenn/buske/whatever. Det forsar in kirskål i vår trädgård nu
Går det att slå ner någon form av skydd mot grannens kirskål? Jag är inte petig, folk får ha vad de vill i sina trädgårdar, men jag tror inte att grannen vet att kirskål är döden för hen envisas med att klippa RUNT havet av kirskål med gräsklipparen istället för över Säkert i tron att det är någon fin blomma/perenn/buske/whatever. Det forsar in kirskål i vår trädgård nu
Kirskål är gott. Men man behöver inte aktivt odla för att ha tillräckligt för massor av måltider.
Gräv en asdjup fåra ner i backen längs tomtgränsen och lägg ner rejäl markduk som sen sticker upp nån cm ovan jord hade nog hjälpt, men det är ett jäkla jobb och en hyfsad kostnad, så tveksamt om det är värt det.