Jag bor ändå i zon 5, så förväntar mig att de sakta ska tyna bort och vägra överlevaTypisk dragon.
Blir som stora buskar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag bor ändå i zon 5, så förväntar mig att de sakta ska tyna bort och vägra överlevaTypisk dragon.
Blir som stora buskar!
Jag bor ändå i zon 5, så förväntar mig att de sakta ska tyna bort och vägra överleva
Min är superhärdig, den har överlevt i flera år. jag vet inte vad det är för sort, jag köpte den nog bara och trodde att den var "ettårig". Den får ingen täckning eller liknande.Rysk dragon är ju väldigt härdig i södra Sverige, så vet inte riktigt hur den beter sig i zon 5. Ska du försöka övervintra den?
Fördelen är ju att ni brukar ha snö på vintern. Dragon fryser ner varje år men kommer tillbaka.Min är superhärdig, den har överlevt i flera år. jag vet inte vad det är för sort, jag köpte den nog bara och trodde att den var "ettårig". Den får ingen täckning eller liknande.
Min är superhärdig, den har överlevt i flera år. jag vet inte vad det är för sort, jag köpte den nog bara och trodde att den var "ettårig". Den får ingen täckning eller liknande.
Aha därför. Började fundera min franska överlever inte vintern i zon 3.Det är rysk dragon.
Märkligt, min växer som ogräs i zon 3 och är fransk.Aha därför. Började fundera min franska överlever inte vintern i zon 3.
Aha därför. Började fundera min franska överlever inte vintern i zon 3.
Jag fuskar dessutom mycket med kryddväxterna, köper ofta i vanliga affären när de har erbjudande på typ 10 kr/st och sätter ut i trädgården. Salvia, timjan, gräslök, dragon, mynta och dill.Märkligt, min växer som ogräs i zon 3 och är fransk.
TacktackSer ut att vara en bifftomat av oxheart-typ!
Märkligt, min växer som ogräs i zon 3 och är fransk.
Min står skyddat i en låda och ett stenparti, tror stenarna kanske hjälper till att den klarar sig så bra + det är ingen blåst och står inte i vatten trots lerjord när det regnar.Min franska dör nästan varje vinter i zon 2. Gissar att det är barmark+ständig blåst som knäcker den.
Tulpaner går att klämma ner överallt!Tjoho, nu kom mina tulpanlökar som jag impulsbeställde för flera månader sedan. 50 lökar blev det visst, oops!
Nu vet jag inte riktigt vart jag ska sätta dem. Kan man sätta dem i denna rabatt tror ni, eller kommer det bli för mycket konkurrens med befintliga löjtantshjärtan och montbretia? De små alunrotarna (röttena?) kan få flytta till skugglandet istället.
Montbretia.
Helknas, för ca 10 år sedan tyckte jag det var exotiskt att plocka jordgubbar och björnbär i slutet av september, nu nu är det ju vardag. Det har verkligen gått snabbt de senaste åren med vridningen av årstiderna.Blir tydligen jordgubbar som garnering på efterrätten denna septembersöndag!
Visa bifogad fil 128637
Helknas, för ca 10 år sedan tyckte jag det var exotiskt att plocka jordgubbar och björnbär i slutet av september, nu nu är det ju vardag. Det har verkligen gått snabbt de senaste åren med vridningen av årstiderna.