Jag fryser in och använder i grytor gratäng mm även om receptet inte innehåller berörd grönsak mm så händer det att det kastas i maten.Vad ska jag göra med allt?
Visa bifogad fil 128173
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fryser in och använder i grytor gratäng mm även om receptet inte innehåller berörd grönsak mm så händer det att det kastas i maten.Vad ska jag göra med allt?
Visa bifogad fil 128173
Jag sparar alla burkar för inläggning sylt gelé mm.Jag är på väg till affären för att köpa fler burkar nu.
Har även med mig en leverans till mamma.
Hur gör du äppeljuice?Jag drunknar i äpplen! Har gjort massor av äppelmos. Äppelkakor i långpanna som jag fryst in i bitar. Nu blev det äppeljuice i saftmaja. Så enkelt och gott! Man behöver inte skala eller kärna ur. Förvaras i glasflaskor i matkällaren. Späds med lite vatten till frukostjuice Ska testa att göra med kanel/glöggkryddor också, som varm glögg i vinter.
Gissningsvis på samma sätt som man gör äppelsaft i majan, minus saftandet då.Hur gör du äppeljuice?
Hacka och frys in i portionspåsar, redo för vinterns grytor!Vad ska jag göra med allt?
Visa bifogad fil 128173
Precis som med saft! Men den blir väldigt ”cloudy” och smakar mer juice än saft faktiskt. Nu gjorde jag på mina mos/bakäpplen, de är inte så söta så jag hade faktiskt i en dl socker direkt i saftmajan bland 4-5 kg äpplen. Men nästa gång ska jag göra på ett annat träd som har sötare äpplen, då kommer jag inte ha i något socker.Hur gör du äppeljuice?
Det ser ju nästan ut som tulpanblad.Någon som vet vad detta kan vara? De är ca 20 cm långa blad lätt läderartade och fotades idag. Står soligt och torrt. Tolvgudabloma, men är bladen upp nu? Funderade på liten funkia men tycker inte tuvorna stämmer riktigt.
Visa bifogad fil 128209
Ger livet dig dragon, gör bea (eller hur nu talesättet går ).Min dragon är GALEN. Den har ändå övervintrat i en upphöjd krage i zon 5, helt utan kärlek. Den har kvävt min gräslök jag har aldrig hört talas om en invasiv dragon. Vad fasen håller den på med? Den har brett ut sig typ två meter i diameter
Visa bifogad fil 128208
Ja, min granne brukar göra det och mamma har brukat frysa inkokta päron.Går det att frysa in päronklyftor?
Jo, jag gillar dragon, men det här är nog för att äta bearnaisesås till frukost, lunch och middag i ett helt årGer livet dig dragon, gör bea (eller hur nu talesättet går ).
Den är ljuvlig!
Frys in i små paket, klart att ta fram sen i vinter när du vill.Jo, jag gillar dragon, men det här är nog för att äta bearnaisesås till frukost, lunch och middag i ett helt år
Jag har fryst in vinterns behov redan. Det är ungefär en miljon gånger behovet kvarFrys in i små paket, klart att ta fram sen i vinter när du vill.
Jag hade en släkting till din dragon där jag bodde förut tror jag. Upptäckte att dragon är gott till allt. Både i sallader och lagade rätter. I spenat- och ostpaj tex.Jag har fryst in vinterns behov redan. Det är ungefär en miljon gånger behovet kvar
Jag hinner inte riktigt ta reda på skörden, men dina ideer är jättebra! Jag har "skänkt bort" på instagram och en del blir förhoppningsvis hämtatJag hade en släkting till din dragon där jag bodde förut tror jag. Upptäckte att dragon är gott till allt. Både i sallader och lagade rätter. I spenat- och ostpaj tex.
Och att göra vinäger är ju en klassiker. Du kanske har årets alla julklappar spikade? Kan erbjuda dig att göra dragonvinäger som jobbets julklapp i år?
Täckodling med dragon låter väldigt classy annars.
Smart! Det borde verkligen kunna bli uppskattat.Jag hinner inte riktigt ta reda på skörden, men dina ideer är jättebra! Jag har "skänkt bort" på instagram och en del blir förhoppningsvis hämtat
Visa bifogad fil 128086
Vet inte nån mins att jag fråga vad för tomatplanta jag hade?
Fick fel frö i fröpåse (min enda kommersiellt packade) och jag var nyfiken se var blev av den rangliga plantan.
Resultatet är här! Nån stor tomat, bifftomat kanske? Nåväl blir riktig lagom göra tomatsallad åt mig själv
Min dragon är GALEN. Den har ändå övervintrat i en upphöjd krage i zon 5, helt utan kärlek. Den har kvävt min gräslök jag har aldrig hört talas om en invasiv dragon. Vad fasen håller den på med? Den har brett ut sig typ två meter i diameter
Visa bifogad fil 128208