Trädgårds- och odlingstråden 2023 - Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag övervintrade mina utan jord hängande i frostfri mörk källare för många år sedan. Funkade faktiskt. Dom hängde nerklippta, upp o ner i rötterna i snöre.

Det jag funderar på är att vår matkällare är för fuktig för att kunna användas. Frågan är om blommorna tål det?
 
Jag spolade av mina dahliaknölar ingör vinterförvaringen. La dem på toan för att tirka. De är lite mjuka och skrynkliga nu. Är det någon fara?
IMG_1140.jpeg
 
PXL_20231013_144210393.jpg

Kan benmjöl se ut så här eller har jag fått fel innehåll?

Det jag använde förra året var mer som mjöl medan det här snarare är små pellets.
 
Idag fick jag äntligen ner vitlöken. Jag hade tänkt blanda den tunga lerjorden med den torv från stallet jag la på men den är för kladdig nu så det går inte. Det blev torv på toppen och så planterade jag i gränsen mellan lagren. Jag hoppas att det fungerar.
Imorgon hoppas jag på att fixa den del där kålroten ska växa nästa år så jag kan så den också. Blev dunderskörd med att så den precis innan frosten. Vanligen har jag fått kålrötter som är ca 5 cm nu var den största på 5,4 kg.
 
Idag fick jag äntligen ner vitlöken. Jag hade tänkt blanda den tunga lerjorden med den torv från stallet jag la på men den är för kladdig nu så det går inte. Det blev torv på toppen och så planterade jag i gränsen mellan lagren. Jag hoppas att det fungerar.
Imorgon hoppas jag på att fixa den del där kålroten ska växa nästa år så jag kan så den också. Blev dunderskörd med att så den precis innan frosten. Vanligen har jag fått kålrötter som är ca 5 cm nu var den största på 5,4 kg.
Skall peta ner vitlöken här med. Måste bara tömma kragen där de skall vara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp