Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag övervintrade mina utan jord hängande i frostfri mörk källare för många år sedan. Funkade faktiskt. Dom hängde nerklippta, upp o ner i rötterna i snöre.Hur övervintrar jag bäst mina pelargoner? Det enda svala jag har är en fuktig matkällare. Har inte tillräckligt med fönsterplatser för dom inomhus.
Jag övervintrade mina utan jord hängande i frostfri mörk källare för många år sedan. Funkade faktiskt. Dom hängde nerklippta, upp o ner i rötterna i snöre.
Hur fuktig är fuktig? Så det blir kondens? En jordkällare ska ju ha ett visst mått av fuktighet. Det är ju när det blir för varmt det blir problem.med mögel. 4-5 grader är ju lagom.Det jag funderar på är att vår matkällare är för fuktig för att kunna användas. Frågan är om blommorna tål det?
Hur fuktig är fuktig? Så det blir kondens? En jordkällare ska ju ha ett visst mått av fuktighet. Det är ju när det blir för varmt det blir problem.med mögel. 4-5 grader är ju lagom.
I såfall borde det ju nästan stå vatten i den om det ska vara ett problem, potatis klarar sig ju i jorden och där är det rätt fuktigt. Sannolikt har det varit för varmt möjligen.För fuktig för att kunna förvara potatis och sånt i, enligt ägaren.
Ställ in 1 eller 2 (beroende på storlek och fuktmängd) avfuktare, typ torrbollen.För fuktig för att kunna förvara potatis och sånt i, enligt ägaren.
I såfall borde det ju nästan stå vatten i den om det ska vara ett problem, potatis klarar sig ju i jorden och där är det rätt fuktigt. Sannolikt har det varit för varmt möjligen.
Lägg in en termometer som mäter högsta och lägsta temperatur över dygnet så ser du vad den håller för temperatur jämfört med utomhus. Är den välisolerad?Vet inte, hon bara sade att den ruttnade direkt.
Lägg in en termometer som mäter högsta och lägsta temperatur över dygnet så ser du vad den håller för temperatur jämfört med utomhus. Är den välisolerad?
Har samma paket från förra året och det är ett mjöl. Men de kan ju ha bytt textur, många gödningsmedel är ju mer i pelletsformVisa bifogad fil 129929
Kan benmjöl se ut så här eller har jag fått fel innehåll?
Det jag använde förra året var mer som mjöl medan det här snarare är små pellets.
Berätta gärna för mig hur man hinner före ekorren..Nu har vi beställt 5 st hassel. Heter Lambert Filbert och ska ge god skörd. Sen ska en väl hinna före ekorrar o nötväckor också.
Wow vilken lyx!Dock är nämnda ekorre inte lika snabb vad gäller valnötterna! Grannens träd droppar en god mängd in på min sida staketet
Visa bifogad fil 130084
(Grannen har två valnötsträd, det största står dock inte nära min tomt!)
Skall peta ner vitlöken här med. Måste bara tömma kragen där de skall vara.Idag fick jag äntligen ner vitlöken. Jag hade tänkt blanda den tunga lerjorden med den torv från stallet jag la på men den är för kladdig nu så det går inte. Det blev torv på toppen och så planterade jag i gränsen mellan lagren. Jag hoppas att det fungerar.
Imorgon hoppas jag på att fixa den del där kålroten ska växa nästa år så jag kan så den också. Blev dunderskörd med att så den precis innan frosten. Vanligen har jag fått kålrötter som är ca 5 cm nu var den största på 5,4 kg.