Trädgårds- och odlingstråden 2023 - Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG20230825125123.jpg
 
Jag har varit tagetesskeptiker men är väldigt glad åt de jag sådde i år. Dom växer ju så bra! Tycker dom med mycket rött är finast. Fortfarande skeptisk till de som är mycket orange 😅.

Tänkte prova lite olika sorter nästa år. Sådde linnétagetes i år men inte en enda tog sig... Konstigt. Dom andra tagetesarna kom ju upp.
 
Vackert!
Mina luktärter har varit jättefina i sommar. Din krasse lever än ser jag. Jag fick rycka upp min pga ohyra, i vanlig ordning. Men den var jättefin innan.
Ja luktärterna verkar gilla lite svalare väder och inte bry sig om regn och rusk. Krassen brukar jag alltid få uppäten av larver, men i år ser den fortfarande fin ut. Den har självsått sig och kommit upp rätt sent, kanske är därför?
 
Jag odlar ju mest grönsaker å så.. va med min mamma till en liten gård som säljer endast egenuppdrivna blommor med endast hästgödsel som "tillskott" varje vår. Köpte en del men dessa 😍 har flera likadana. De sitter 2 blommor i varje kruka. 25 kr för varje blomma. Helt fantastiskt! Men vad det är för blommor har jag ingen aning om . 😁
Screenshot_20230825_195456_Snapchat.jpg
 
Jag odlar ju mest grönsaker å så.. va med min mamma till en liten gård som säljer endast egenuppdrivna blommor med endast hästgödsel som "tillskott" varje vår. Köpte en del men dessa 😍 har flera likadana. De sitter 2 blommor i varje kruka. 25 kr för varje blomma. Helt fantastiskt! Men vad det är för blommor har jag ingen aning om . 😁Visa bifogad fil 126570
Femtunga och Helichrysum/rabatteternell :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: Hedinn
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 871
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 293
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
69 70 71
Svar
1 409
· Visningar
51 452

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp