Trädgårds- och odlingstråden 2023 - Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20230824_200620.jpg


Ananas Noir. Det är som ett litet fyrverkeri av fantastiska färger när man öppnar den! :love:
 
Jag ska ha öppen trädgård på söndag :nailbiting:

Pendlar mellan att tänka det ska bli rätt kul och tänka att jag är helt dum i huvudet
Jätteroligt ju! Visst har du haft det förut? Men kanske länge sedan. Har du boende enligt din profiltext så hade jag ju kunnat göra en utflykt och komma och titta om det blir fler tillfällen någon gång, det verkar som en trädgård väl värd ett besök! Men just denna söndag är högsta och enda prio att se min treåriga häst visas.
 
Jätteroligt ju! Visst har du haft det förut? Men kanske länge sedan. Har du boende enligt din profiltext så hade jag ju kunnat göra en utflykt och komma och titta om det blir fler tillfällen någon gång, det verkar som en trädgård väl värd ett besök! Men just denna söndag är högsta och enda prio att se min treåriga häst visas.
Nej det är första gången så det är nog nån annan du tänker på 😊
 
Nej det är första gången så det är nog nån annan du tänker på 😊

Fick fundera ett tag, innan jag lyckades komma fram till att det var Vallmo jag tänkte på. (Troligen lurad av att båda har rödaktiga avatarer med en blomma på) :D Men hoppas i alla fall att det blir lyckat och att det blir fler tillfällen !
 
Älskar när alla visar upp sina fina blommor :love1: Och tomater... dödligt avundsjuk!
Antar det är pga vädret men mina blommor blommar oftast en och en så buketter är fanimej svårt:D
Mina tomater är lika sega som tidigare år trots all extra kräääm som jag försökt tillfoga men skyller det också på vädret. Jag vill hemskt gärna njuta av iaf några ute men antar att det blir eftermognande i mängder inne! Försökt plocka av lite så att de som sitter kvar kan bli tillräcklig storlek för att vara värda att eftermogna och några av de inplockade är snabba på att mogna:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: Hedinn
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 873
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 296
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
69 70 71
Svar
1 409
· Visningar
51 455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp