Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ljuvlig skörd!Visa bifogad fil 126366
Dagens tomatskörd från växthuset:
Amethyst Jewel, Ananas Noir, Blue Beauty, Phantom du Laos, Lithium Sunset, Black Brandywine, Pink Treat (F1), Dark Galaxy, Russian Orange Oxheart, Sweetie, Barrys Crazy Cherry, Ildi, Artisan Golden Bumble Bee och Stormin' Norman.
Det finns en hel del att skörda även från frilandstomaterna, men just nu försöker jag ignorera dem pga misskött djungel.
Har ni tips på växter att plantera i en befintlig (men tom) rabatt på framsidan av huset? Den är intill husväggen som ligger i öster. Bredvid en utbyggnad av huset som snabbt skuggar den. Så morgonsol och därefter skugga.
Jag vet att man inte bör ha växter intill huset, men just nu ser det väldigt tråkigt ut på framsidan. Vill inte ha krukor med växter i. Hade det varit mer sol hade jag velat ha lavendel, men gissar att de inte trivs med såpass mycket skugga som det är nu.
Visa bifogad fil 126366
Dagens tomatskörd från växthuset:
Amethyst Jewel, Ananas Noir, Blue Beauty, Phantom du Laos, Lithium Sunset, Black Brandywine, Pink Treat (F1), Dark Galaxy, Russian Orange Oxheart, Sweetie, Barrys Crazy Cherry, Ildi, Artisan Golden Bumble Bee och Stormin' Norman.
Det finns en hel del att skörda även från frilandstomaterna, men just nu försöker jag ignorera dem pga misskött djungel.
Vilken är godast?
Här skördas också tomater för fullt. Men inte i närheten av så många sorter! Men rätt bra utdelning sommaren till trots ändå
Jag har ställt in hela krukan med jätteverbenena i ett mörkt förråd som håller sig frostfritt. 90% av plantorna överlevde jättebra. Ska definitivt göra om det i år. De är så kinkiga att så, men mina har blivit löjligt fina i år, det känns som att de är två meter höga!
Visa bifogad fil 126261
Ja, det är jätteenkelt.Älskar jätteverbena. Den jag hade förra året blev över en meter hög i kruka. Den jag köpte i år knappa 50cm och allmänt klen.
Går de övervintra alltså?
Har ni tips på växter att plantera i en befintlig (men tom) rabatt på framsidan av huset? Den är intill husväggen som ligger i öster. Bredvid en utbyggnad av huset som snabbt skuggar den. Så morgonsol och därefter skugga.
Jag vet att man inte bör ha växter intill huset, men just nu ser det väldigt tråkigt ut på framsidan. Vill inte ha krukor med växter i. Hade det varit mer sol hade jag velat ha lavendel, men gissar att de inte trivs med såpass mycket skugga som det är nu.
Visa bifogad fil 126406
Nävan Rozanne i ett annat skuggigt, torrt och ganska hopplöst läge, bilden tagen här om dagen. Har säkert blommat två månader i sträck vid det här laget och får ingen skötsel alls. Tror detta är två plantor ursprungligen. Har verkligen blivit en favorit!
lungört, finns olika sorter med lite olika varianter av bladUrsnygg kombo mot de där fläckiga bladen, vad heter den?
Tack! Stämmer bra att det är lungört. Ytterligare en tålig växt för lite trista lägen.Ursnygg kombo mot de där fläckiga bladen, vad heter den?
Du säljer möjligtvis inte frön? Isf köper jag gärnaHåhåhå, bra fråga! Du får komma hit på smaktest! Smakmässigt är det Pink Treat bland vanliga tomaterna (otrolig umami-smak, japanerna kan minsann!), bland biffarna är nog Russian Orange Oxheart favoriten, och bland multiflororna Artisan Golden Bumble Bee. Har dock ett gäng nya som jag ännu inte hunnit smaka av, på friland.
Du säljer möjligtvis inte frön? Isf köper jag gärna