Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag använder vanlig spade, å sen yxa..Är det någon som har en spetsig spade med "sågtänder" längst ner? Den ska man ha när man gräver där det finns rötter. Funkar den?
Jag har i alla fall köpt en
Vi använder spade normalt vanlig spade och möjligen spett om det behövs.Är det någon som har en spetsig spade med "sågtänder" längst ner? Den ska man ha när man gräver där det finns rötter. Funkar den?
Jag har i alla fall köpt en
Tror det är violruta, väldigt fina
Det är det nog. Tack! Den är så fin, speciellt ihop med bolltistlarna och vilda, stora blåklockor som har spritt sig dit.Tror det är violruta, väldigt fina
Det är det nog. Tack! Den är så fin, speciellt ihop med bolltistlarna och vilda, stora blåklockor som har spritt sig dit.
Nej, det är riktiga stora blåklockor. Jättefina. Har massor av dem i en av hagarna och så dyker de upp lite varstans. I år har varit ett riktigt blåklockeårDe vilda, stora blåklockorna är nog knölklocka... så se upp med dem för de är ett rätt överjävligt ogräs.
Såna har jag med, massvis i år. Jättefina!
Jag ställde helt enkelt in min jätteverbena i garaget (i ett fönster med västerläge). Den mådde prima hela vintern.Jag är så glad för mina jätteverbena som jag äntligen lyckats att dra upp den långa vägen från frö. Men nu vill jag ju njuta av resultatet och gärna få ännu fler nästa år med mindre möda.
Är det någon här som gräver upp och övervintrar dem, och funkar det bra ? Läste att de skulle kunna vinterförvaras som dahliorna ungefär med rötterna i sand + frostfritt. Det låter ju som att det kunde vara värt ett försök?
Visa bifogad fil 126247