Trädgårds- och odlingstråden 2023 - Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här var ju inte den roligaste starten på denna dag...
IMG_20230719_080401.jpg


Plommonträdet är gammalt, men fullt i plommon. Hade tänkt beskära det efter skörd, för att ta in kronan lite.
 
Det här var ju inte den roligaste starten på denna dag...
Visa bifogad fil 123842

Plommonträdet är gammalt, men fullt i plommon. Hade tänkt beskära det efter skörd, för att ta in kronan lite.
Går det eventuellt att linda/ympa ihop med hjälp av rep och tejp och stötta? Jag har aldrig provat med träd, men det är rätt amazing vad större plantor och buskar kan tåla.
 
Hjälp mig med dom här sorterna. Någon sorts digitalis? Och vad är resten?
 

Bifogade filer

  • 20230719_131948.jpg
    20230719_131948.jpg
    767,4 KB · Visningar: 75
Once you sått solros, you never go back (vare sig du vill eller inte). :cautious:

Vi lämnar solrosorna åt småfåglarna under vintern, så det dyker verkligen upp solrosor överallt!
Jag har inte sått några egna. :D Eller ja, i år har jag, men jag har sått svarta och vita - de små snyltgästerna kommer från någon annans fröhus. Hela kvarteret har små överraskningar som dyker upp i blomlådor och diverse, jag tycker att det är så roligt. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: Hedinn
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 877
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 300
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
69 70 71
Svar
1 410
· Visningar
51 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp