Än så länge...har hallon inte börjat synas vid pionerna och liljorna.Kan jag rädda min fina rabatt från halloninvationen på nåt sätt? Det växer pion och liljor där som jag främst vill rädda.
Hallonen kom med en ros.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Än så länge...har hallon inte börjat synas vid pionerna och liljorna.Kan jag rädda min fina rabatt från halloninvationen på nåt sätt? Det växer pion och liljor där som jag främst vill rädda.
Hallonen kom med en ros.
Jag med! Köpt och installerat bevattningssystem, och då kom äntligen regnet. Varför gjorde jag inte detta tidigare?Precis när jag köpt bevattningssystem öser regnet ner halva helgen och prognosen för veckan är mer regn Nåja, lite nytta kommer det nog att göra när vi är borta på semester ändå. Har också äntligen köpt en dränkbar tryckpump till bevattningsbrunnen så nu är det slutvattnat med dricksvatten
Vi hade en rönnsumak som var helt brutal själva stora trädet var döende så vi bestämde oss för att ta bort det för att ge plats till mer odling och fruktträd. Det tog 1 år innan vi fick bort stubben, den fortsatte kasta ut rotskott och jag tror det fortfarande kommer upp i grannens häck som dom försöker få bort fastän stubben är borta. Under tiden vi hade trädet fick vi bort det mesta av rotskott med gräsklipparen men dom vi missade växte sig snabbt större så vi fick klippa ner med vass sekatör. Jag är rätt glad för att den är borta men dom är fina och om den ska stå på ett ställe där det är enkelt att få bort rotstkotten samt om det är av en "lugnare" typ så hade jag kanske testat ändå ^^Jag har köpt en rönnsumak "Tiger Eyes" jag älskar rönnsumak och har tänkt på det länge men jag är samtidigt lite nojjig. Det står att just Tiger Eyes ska va betydligt mer beskedlig än vanlig men samtidigt vill man ju inte ha nåt som sprider sig hysteriskt, när jag tittar i trädgårdar här runtomkring som har vanlig rönnsumak så verkar dom inte direkt ta över trädgårdarna men jag vet ju klart inte hur mycket tid dom lägger ner på det..
Har du en hallonbuske i närheten eller har du tagit bort den som kom med rosen?Än så länge...har hallon inte börjat synas vid pionerna och liljorna.
Jag glömde bort varningen om att rosen kunde ha med sig hallon.Har du en hallonbuske i närheten eller har du tagit bort den som kom med rosen?
Men du har inga synliga hallonskott nu?Jag glömde bort varningen om att rosen kunde ha med sig hallon.
Alltså så fint!! Pionerna jag planterade i höstas blommor inte och jag är så besviken, var så sugen på stora fluffiga blommor.Alltså pioner!!!
Alltså så fint!! Pionerna jag planterade i höstas blommor inte och jag är så besviken, var så sugen på stora fluffiga blommor.
Det är inte ovanligt att de kan ta några år på sig för att blomma.
Jo jag har läst det men hoppades ändå. Jag funderar på om jag ska försöka plantera om dom ännu ytligare till hösten eller låta dom vara ett år till? Jag tycker att jag satte dom rätt högt upp men svårt att veta om det var nog.
Jag har en sort som inte blommar i år och två med endast en blomma. Den rosa blommade nästan inte alls för två år sen. Väl värd att vänta på!Alltså så fint!! Pionerna jag planterade i höstas blommor inte och jag är så besviken, var så sugen på stora fluffiga blommor.
Jodå.Men du har inga synliga hallonskott nu?
Då får du nog rycka upp domJodå.
Visst är det deppigt. Här har det stormat till och från i två dygn. Mycket av blomsterbäddarna ligger raklånga och tre dahlior har dukat under helt, har inget hopp om återhämtning. Meeen men sånt är livet, även om det är lite deppigt med tanke på hur mycket man slitit med det under våren...Storm och spöregn till och från. Vågar knappt gå ut och titta på förödelsen
Alltså, jag är helt för regn men det behöver väl inte komma med sådan kraft att det slår sönder allt i sin väg?