Trädgårds- och odlingstråden 2023 Del 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon ska jag prova kirskålsomelett. Kan lika gärna se om det är gott när man har hundratals kvadratmeter marktäckare med fina blad.
Dags att äta, kaffe och kirskålsomelett.

IMG_5301.jpeg
 
Tycker den här årstiden är svår på våra breddgrader.. dagarna kan vara kokheta och nätterna ner mot nollan. Vill flytta ut allt nu nu nu :angel: (noll tålamod) Projekt Avhärdning har börjat med nästan allt, utom några tomater och ett par gurkor som jag har vaskat och satt direkt ut i växthuset. Tomaterna verkar ha klarat första dygnet utan problem. Nu återstår att se vad gurkorna tycker om behandlingen då de fick flytta ut idag med ett fiberdukstäcke över sig. Om allt går som jag vill och hoppas kan jag slänga ut resten nästa vecka, utom möjligtvis bifftomaterna och melonerna som kanske får vänta lite till
20230513133535_IMG_2951-01.jpeg
 
Ja vädret är lustigt! Gick i rasande fart från snöfall till sommarvärme :confused:
Jag rensar plattor, sorterar krukor och försöker plantera om. Är så van att vara hysteriskt försiktig med att slänga ut så lär leva med allt inne till augusti:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 873
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 296
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 884
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp