De missade en skylt... "This does not include roe deer"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ser i flera grupper att folk säljer fröer som de själva ”skördat” osv. Är det ”mer värt” att köpa sådana istället för från affärer? Är det skillnad? Bättre eller sämre?
Då ska man inte chansa alltsåDet som stör mig mest är att folk ofta säljer specifika sorter utan att också skriva att dom kanske är korspollinerade och du inte alls får det du köpt. För mig som vill veta exakt vad det är jag får så känns det rätt meningslöst
beror på vad det är för något du vill köpaDå ska man inte chansa alltså
Såg tex vallmon.beror på vad det är för något du vill köpa
vissa sorter kan korspollineras utan att det blir tokigt, medan andra blir bara pannkaka
Jag köpte frön till vita tomater på tradera för några år sedan. De tomaterna var väääldigt röda för att vara vita... (lärt av det misstaget och köper numera bara blommor som är korspollinerade för att få större variation...)
Vill du ha en särskild vallmo skulle jag inte köpa. De korspollineras lätt. Vill du bara ha fina blommor kan det vara värt att chansa. Jag fick fina variationer när mina vallmo korsade sig och det var lika spännande varje år och se vilka färger som det blev det året.Såg tex vallmon.
Nej jag älskar vallmo och det ska vara så lätt att odla det! Har inte fått upp en vallmo på 5 år… så nu ska jag så vallmo som f-n!Vill du ha en särskild vallmo skulle jag inte köpa. De korspollineras lätt. Vill du bara ha fina blommor kan det vara värt att chansa. Jag fick fina variationer när mina vallmo korsade sig och det var lika spännande varje år och se vilka färger som det blev det året.
Nej jag älskar vallmo och det ska vara så lätt att odla det! Har inte fått upp en vallmo på 5 år… så nu ska jag så vallmo som f-n!
Ge mig styrka - dags för 2023 års fröinventering!
Hallå paprikaexperter!
Jag har två plantor paprika i köksfönstret som är överlevare sedan i somras, och har producerat tills nu. Kan jag ha hopp om att dom kommer att fortsätta producera OM jag får dom att överleva?
Just nu så torkar blomknopparna ihop istället för att blomma, är det ett tecken på att den är "klar" med sin gärning?
Tack!Paprika är flerårig, så det går utmärkt att spara plantor. Ska dock förvaras svalt, men ljust, och vattnas sparsamt.