Jag försöker distrahera mig från januari så gott jag kan genom att grotta ner mig i odling. Jag kom in lite på det här med fröodling. Vad jag förstår behöver inte tomater pollineras? För att de är självpollinerande? Det förklarar varför det fortsatte komma mängder med tomater på mina inomhusplantor trots att jag för länge sen gett upp att pensla dem förra sommaren. Så då kan man alltså ta en tomat från tiny Tim och få just Tiny tim-frön trots att man har olika sorters tomater?
Det stod att man kan sätta på små påsar på blommorna och pollinera själv om man vill vara säker på att inte blanda sorter. Är det så man brukar göra om man vill behålla sina sorter av t.ex paprika, och inte blanda dem? Vill gärna lära mig mer om detta. Jag är för snål/ekonomisk/har för skralt i kassan för att köpa nya frön av sorter jag redan har.
Det stod att man kan sätta på små påsar på blommorna och pollinera själv om man vill vara säker på att inte blanda sorter. Är det så man brukar göra om man vill behålla sina sorter av t.ex paprika, och inte blanda dem? Vill gärna lära mig mer om detta. Jag är för snål/ekonomisk/har för skralt i kassan för att köpa nya frön av sorter jag redan har.