Är vi fler här som tänker odla solrosor i år? Jag hade redan tänkt ha några men efter händelserna i Ukraina kommer det att bli MASSOR av solrosor här
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har eventuellt kvar lite frön från förra året, men småfåglarna brukar alltid plantera lite överallt, dom får ofta växa ifred, fast det blir lite tokigtÄr vi fler här som tänker odla solrosor i år? Jag hade redan tänkt ha några men efter händelserna i Ukraina kommer det att bli MASSOR av solrosor här
Jag har eventuellt kvar lite frön från förra året, men småfåglarna brukar alltid plantera lite överallt, dom får ofta växa ifred, fast det blir lite tokigt
Ja. Solrosor hör sommaren till. Brukar ha längs växthuset på kolonin. Har dock inte lyckats driva upp från frön utan brukar få köpa plantorÄr vi fler här som tänker odla solrosor i år? Jag hade redan tänkt ha några men efter händelserna i Ukraina kommer det att bli MASSOR av solrosor här
Jag brukar odla solrosor. I år planerar jag att odla tre sorterÄr vi fler här som tänker odla solrosor i år? Jag hade redan tänkt ha några men efter händelserna i Ukraina kommer det att bli MASSOR av solrosor här
Samma här, jag har solrosor lite överallt och olika stora men jag ska även sätta själv.Jag har eventuellt kvar lite frön från förra året, men småfåglarna brukar alltid plantera lite överallt, dom får ofta växa ifred, fast det blir lite tokigt
Hade inte tänkt göra det i år, men nu måste jag ju. Och ska nog göra små ukrainska vimplar till dem.Är vi fler här som tänker odla solrosor i år? Jag hade redan tänkt ha några men efter händelserna i Ukraina kommer det att bli MASSOR av solrosor här
Har jag missat något, finns det nån koppling mellan Ukraina och solrosor?Är vi fler här som tänker odla solrosor i år? Jag hade redan tänkt ha några men efter händelserna i Ukraina kommer det att bli MASSOR av solrosor här
Det finns ett klipp där en kvinna går fram till en tungt beväpnad rysk soldat där hon frågar varför han är där. Hon avslutar med att säga att hon vill lägga solrosfrön i hans och de andras fickor så det ska växa upp vackra blommor när han dör.Alltså, jag försöker få solrosor att växa här varje år, men misslyckas oftast. Jag verkar ha nån liten marodör som äter upp skotten... men jag ger inte upp.
Har jag missat något, finns det nån koppling mellan Ukraina och solrosor?
Deras.. ja vad heter det? Inte landskapsblomma men något såntAlltså, jag försöker få solrosor att växa här varje år, men misslyckas oftast. Jag verkar ha nån liten marodör som äter upp skotten... men jag ger inte upp.
Har jag missat något, finns det nån koppling mellan Ukraina och solrosor?
Ja varje sommar I år har jag köpt Ms Mars, Italian white och Moulin Rouge. Har kvar lite frön sedan innan också. En favorit är Pacino som är en låg sort och ger perfekta solgula solrosor som är jättefina i buketter. Ibland mer än en blomma per planta. Förra årets favorit var Copper queen, gul med mörka skiftningar som får blomman att påminna om sammet.Är vi fler här som tänker odla solrosor i år? Jag hade redan tänkt ha några men efter händelserna i Ukraina kommer det att bli MASSOR av solrosor här
UnderbartNär jag skulle vattna nu i kväll så blev jag ändå arg och bestämde (som den odlingsdiktator jag är) att det var dags för en omedelbar annektering och namnbyte om de skulle få fortsätta leva och bli ompysslade. Nu känns det lite bättre! Små sanktioner är också sanktioner.
Visa bifogad fil 86690